تکمیل کمیته تعیین مصادیق بورسیه و پایان نامه فروشی لکه ننگی بر بدنه علمی کشور از جمله اتفاقات آموزش عالی در هفته ای که گذشت، بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، درهفته ایی که گذشت دانشگاه شاهد اتفاقات متعددی بود.

 پایان نامه فروشی لکه ننگی بر بدنه علمی کشور است
هروی رییس کمیته آموزش عالی مجلس گفت: متاسفانه در سال های اخیر معضل پایان نامه فروشی لطمات زیادی به بدنه علمی آموزشی کشور وارد ساخته است و ما در تلاشیم در خلال عملیاتی کردن طرح سامان دهی آموزشی کشور این لکه ننگ را از بین ببریم.

شنبه پایان مهلت ثبت نام دکتری پژوهش محور دانشگاه آزاد

 علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: ثبت نام برای دکتری پژوهش محور ساعت ۲۴ شنبه ۲۰ دی ماه به پایان می‌رسد.

اعلام نتایج کاردانی به کارشناسی ناپیوسته در دهه سوم دی ماه

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش گفت : فهرست اسامی پذیرفته شدگان کاردانی به کارشناسی ناپیوسته، دهه سوم دی ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

ایجاد رقیب برای دانشگاه آزاد بار مالی دولت را افزایش داد

حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد با ابراز تأسف برای مخالفان توسعه تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه گفت: برای اشخاصی که حاضر به پذیرش مدرک دانشگاه‌های درجه ۲ و ۳ منطقه هستند، ولی حاضر نیستند تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد توسعه یابد تأسف می‌خورم.

حذف برخی از رشته‌های دانشگاهی
فرهادی وزیر علوم گفت: هم اکنون بسیاری از رشته های تحصیلی باید حذف و یا ادغام شوند و رشته‌های همپوشان در دانشگاه‌ها راه بیافتد.

تکمیل کمیته تعیین مصادیق بورسیه

فرهادی وزیر علوم گفت: با توجه به تکمیل کمیته تعیین مصادیق بورسیه اعضای جدیدی از اساتید، مجلس و نمایندگانی از کمیسیون آموزش به این کمیته اضافه شدند.

در راس برنامه‌های دانشگاه علمی کاربردی تحقق مطالبات مقام معظم رهبری جای دارد
اخباری سرپرست جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی باید کارآفرین و ثروت‌آفرین باشد و بتواند در صحنه امروز علم را تجاری‌سازی کند.
 
تخلیه خوابگاه دانشجویی حادثه ساز در تهران

تقی‌زاده معاون پشتیبانی و منابع انسانی صندوق رفاه وزارت علوم گفت: با توجه به مسمومیت ناشی از نشت گاز در یکی از خوابگاههای بدون مجوز در تهران این خوابگاه از سوی صندوق رفاه تخلیه شد.
 
فرصت دانشگاه آزاد برای اخذ مجوز‌ رشته محل دکتری تا اردیبهشت‌ ۹۴
جواد‌ هروی رئیس کمیته‌ آموزش عالی مجلس مسئولان دانشگاه آزاد بر اساس آنچه شورای گسترش اعلام نموده است تا اردیبهشت ۹۴ فرصت دارند مجوز رشته‌ محل‌های پذیرش شده در مقطع دکتری را تا اردیبهشت ماه اخذ کنند.
 
ثبت نام آزمون كارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی تا 20 دی ماه تمديد شد

علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ثبت نام برای آزمون کار‌شناسی ارشد تا روز شنبه ۲۰ دی ماه ۹۳ تمدید شد و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت www. azmoon. org نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

بازبینی رشته‌های دانشگاهی/ حذف رشته‌های غیر کاربردی از دانشگاه‌ها
فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: طی بازبینی از رشته‌های دانشگاهی، رشته‌های غیر کاربردی از دانشگاه‌ها حذف می‌شوند.
 
توسعه بدون دانش و خلاقیت معنی پیدا نمی‌کند
احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: توسعه جز با محوریت دانش و خلاقیت معنی پیدا نمی‌کند و توسعه‌ی صنعت نقش اصلی در ارکان دارد.

دانشگاه‌ها باید ماموریت گرا باشند/ تبدیل یک موضوع مهم به قطب علمی

فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: دانشگا‌ه‌ها در کشور باید ماموریت گرا شوند و هریک از دانشگا‌ه‌ها در یک موضوع مهم باید به قطب علمی تبدیل شوند
 
معرفی 7 رئیس دانشگاه به شورای انقلاب فرهنگی
فرهادی وزیر علوم تحقیقات فناوری گفت: هفت رئیس دانشگاه‌ به شورای انقلاب فرهنگی در دو هفته گذشته‌ اعلام شد و دانشگاه تهران نیز باید در رابطه با انتخاب رئیس پروسه خود را طی کند.
 
موسسات غیر انتفاعی در انتظار بررسی سیاسی یا کارشناسی
آهومنش رئیس اتحادیه موسسات غیر انتفاعی و غیر دولتی گفت: موسسات غیر انتفاعی در انتظار بررسی سیاسی و یا کارشناسی وزیر علوم هستند.
 
افزایش 16 درصدی بودجه صندوق در سال آینده

ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و نوآوران گفت: میزان بودجه امسال 14 میلیارد تومان است که در سال آینده 16 درصد افزایش می‌یابد.

ایجاد 9 رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علوم و تحقیقات
ماجدی رئیس دانشکده هنر دانشگاه علوم و تحقیقات گفت: 9 رشته و گرایش جدید در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده هنر دانشگاه علوم و تحقیقات برای سال تحصیلی جدید ایجاد شده است.
 
رشد بودجه دانشگاه‌های بزرگ ناکافی است
زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آنچه از بررسی بودجه دانشگاه‌ها بدست آمده نشان دهنده این موضوع است که رشد بودجه دانشگاه‌های کوچک و تازه تأسیس خوب است اما دانشگاه‌های بزرگ تنها 12.6 درصد رشد داشته‌اند که برای نیازهای جاری دانشگاه‌ها کافی نیست.
 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار