پژوهشگران استان اردبیل موفق به طراحی و ساخت دستگاه خشک کن دوار بر مبنای انتقال جرم و حرارت شدند.

یاور نور محمدیزیبا مسئول فنی طراحی و ساخت دستگاه خش کن دوار در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: این دستگاه شامل یک کوره دو جداره و از جنس استنلس استیل با سیستم گرمایشی پره‌ای مستطیلی که توسط فن قوی هوای گرم را به داخل خشک کن هدایت می‌شود.

وی افزود: کوره با زاویه 10 درجه توسط 2 عدد غلطک در حال چرخش است که اختلاف فشار دو طرف کوره توسط یک مانومتر کنترل شده و خوراک مرطوب توسط یک دام به طرف خشک کن هدایت شده و کم‌کم به طرف جلو رانده می‌شود و بعد از خشک شدن در طول خشک کن در حال چرخش، محصول خشک شده در یک مخزن استوانه‌ای جمع‌اوری می‌گردد.

وی‌افزود: براساس کار این دستگاه بر مبنای انتقال جرم حرارت می‌باشد و خشک کردن به دو صورت batch,continous انجام می‌شود و خشک کن مورد نظر نوع سینی دار و با سیستم continous می‌باشد که مناسب اجسام گرانولی، خرد شده‌ای است که امکان پودر شدن آنها در حین عمل خشک شدن وجود دارد.

نور محمدی زیبا تصریح کرد: انتقال و حمل مواد و محصولات تولیدی از نقطه‌ای به نقطه دیگر، نگهداری و انبار کردن و جلوگیری از فاسد شدن مواد و محصوات،به‌خصوص آنهایی که به آب و رطوبت حساسیت دارند مستلزم خشک کردن آنهاست.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار