آیت الله العظمی نوری همدانی صبح امروز در تالار تربیت معلم با فرهیختگان و اندیشمندان حوزوی استان یزد دیدار و تعدادی از طلاب حوزه علمیه یزد به دست آیت الله العظمی نوری همدانی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛این نشست با حضور مسئولین استانی، آیت الله ناصری امام جمعه یزد، جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر، حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده نماینده پنج شهرستان، ادمه جمعه شهرهای استان یزد، غیاثی مدیر کل ارشاد، سردار کاکاوند فرمانده انتظامی استان، سردار فتوحی فرمانده سپاه الغدیر استان، و دیگر مسئولین یزد، در سالن همایش های شهید پاکنژاد یزد برگزار شد.

آیت الله العظمی نوری همدانی با شاکر بودن از  خداوند ، سفر به یزد را توفیقی برای دیدار با اهالی محترم ومتدین یزددانستند

 آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه  یزد شهر دارالعباده ای است فرمودند: این منطقه  از لحاظ فرهنگ اسلامی منطقه ای است که تعداد4000شهید این منطقه را به منطقه ای خاص وعالم پرور وعالم خیز تبدیل کرده است.

 استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم تصریح کردندخداوند را شاکریم در میان این همه شغل ها به ما شغل طلبگی را عنایت فرموده است چنانکه امام صادق (ع) فرمودند: کسی که در راه طلب علم گام بردارد مثل این است که در میدان جهاد قدم برداشته باشدو هیچ شغلی را با فضیلت تر از طلبگی نمی دانم .

وی اولین اصل را اخلاص عنوان کرد و افزودند: همه علمای جهان اول شرط توحید را اخلاص می داند وواولین شرط توفیق اخلاص است.

 آیت الله نوری همدانی  در ادامه فرمودند: دومین اصل برای طلبگی موفق  همت بلند است و طلبه باید از اول همت کند که مانند علمای بزرگ مانند شیخ طوسی شوند و طبیعی است این تفکر بر جامع هم تأثیرگذار خواهد بود.

 این عالم ربانی سومین شرط را اراده واستقامت بیان کردند وافزودندانسان باید هرچه دارد را به علم بدهد تا بتواند بخشی از علم را کسب کند، این راه راهی است که زحمت لازم دارد و طلاب باید اراده و همت بلند داشته باشند.

 مرجع تقلید جهان تشیع  گفتند: در این راه جدیت و کوشش بسیار مهم است به گونه‌ای که هر کسی جدیت و کوشش به خرج دهد، در این راه و هر راه دیگری موفق می‌شود.

 وی اصل چهارم را عادت به نظم بیان کردند وفرمودند: ما باید تمام کارهای خود را بر اساس برنامه و نظم تنظیم کنیم تا دیگر مردم درس نظم را از طلاب فرا بگیرند.

این مرجع عالی قدر گفتند: مسئله مهم بعدی برای طلاب ادبیات است، صرف و نحو اهمیت بسیاری دارد و کسی که صرف و نحو را به خوبی نداند نمی‌تواند موفق باشد.

 استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفتند:نخستین مسئله بحث فقاهت دین اسلام دینی دانست که در ابتدای هر امری باید یک عالم نسبت به آن به فقاهت رسیده باشد و خاطرنشان کردمعارف فرهنگی، معارف سیاسی، معارف حکومتی، معارف قضائی و معارف جهادی مورد تاکید اسلام است و باید به آن توجه صورت گیرد.

 آیت الله نوری همدانی ادامه داد: یک فرد باید در چند جبهه خدمت‌گذاری داشته باشد، در نگاه مردم طلاب و علما ادامه دهندگان راه پیغمبران اسلام هستند که باید به مواردی از قبیل هدایت و راهنمایی مردم، مبارزه با دشمنان اسلام، خدمت‌گذاری به مردم  توجه داشته باشد.

 مرجع تقلید جهان تشیع با بیان اینکه مقام معظم رهبری مانند امام بر این تاکید دارند که ما باید با مردم باشیم و در کنار مردم با آنها همزیستی داشته باشیم تاکید کرددو چیز را باید در جامعه به صورت ویژه دنبال کنیم که نکته مهم آن نماز شب است، توجه به نماز شب نه تنها در میان علما بلکه در میان تمام مردم جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.

 آیت الله نوری همدانی در پایان تصریح کرد: نکته دوم ارتباط با امام زمان(عج) است، ما معتقدیم و امام هم بارها فرمودند که این انقلاب زمینه ظهور امام زمان(عج) است و شکی در آن وجود ندارد.

انتهای پیام/

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.