یزد؛

مسئولان قدران مردم باشند و مشکلاتشان را حل کنند

مرجع عالی قدر حضرت ایت الله نوری همدانی صبح امروز در حسینیه ثارالله یزد با خانواده شهدا وایثارگر استان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛آیت الله العظمی نوری همدانی در ابتدای صحبتهای خود به قیام خونین مردم قم در سال 42 اشاره کردند و در پی ان قیام مردم دیگر شهرها که در نهایت با حمایت مردم ورهبر انقلاب معادلات سیاسی دنیا را تغییر داد وبه دشمنان اسلام ثابت کردند که اسلام هنوز زنده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کردند: با پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام توانست تحول عظیمی در کل جهان به وجود آورد و ماباید زمان شناس باشیم و عمق و فرهنگ انقلاب اسلامی را درک کنیم، آثار انقلاب را بفهمیم و در این راستا گام برداریم.

مرجع عالی قدر جهان تشیع اولین رکن از انقلاب اسلامی را اسلام ناب محمدی عنوان کردند و افزودند: انقلاب اسلامی توانست اسلام را در همه ابعاد بشناساند و در عرصه زندگی مردم بیاورد و ما نیز باید اسلام و ارزش‌های اسلامی را بشناسیم و آن‌ها را در زندگی پیاده کنیم.

ایشان همچنین مردم را دومین رکن این انقلاب نام بردند و با اشاره به نقش بسیار تاثیر گذار مردم و قیام های مردم قم، تبریز و یزد افزودند: مردم ایران مردم خاصی هستند؛ آن‌ها مردمی باذکاوت و لایتمدارهستند و در هیچ کجای دنیا مانند این مردم وجود ندارد.

این عالم فرزانه با اشاره به دلاور مردی‌های مردم در دفاع مقدس خاطرنشان کردند: در 8 سال جنگ تحمیلی شهدای بسیار تقدیم اسلام و انقلاب شد و در زمانی که حداقل 35 دولت به عراق کمک می‌کرد با قدرت و ایمانی که خداوند به ما داده بود توانستیم در مقابل دشمن ایستادگی کنیم و پیروز شویم.مردم ما مردم مسلمان وولایت مداری هستند و از نقش مردم در انقلاب و جنگ تحمیلی نمی توان به سادگی گذشت.

حضرت آیت الله نوری همدانی ولایت فقیه را سومین رکن انقلاب نام بردند وافزودند:  باید در اسلام راس حکومت باشد و در زمانی که امام معصوم نیست باید ولایت فقیه این نظام را رهبری کنند.

این مرجع عالیقدر همچنین به نقش والای شهدا در این نظام اشاره کردند وخاطر نشان کردند:شهدا رفتند وجان خود را برای اسلام دادند وما وظیفه داریم پیرو راه انها باشیم ،از انها الگو بگیریم وقدردان انها باشیم.

حضرت ایت الله نوری همدانی تاکید کردند: ما وظیفه داریم در برابر خانواده شهدا تواضع داشته به انها احترام گذاشته واززحمات این خانواده ها تقدیر کنیم.

این مرجع عالیقدر افزودند: باید قدردان این مردم باشیم، زحمت این انقلاب به دوش مردم بود؛ باید سعی کنیم مشکلات بیکاری، مسکن، فقر را از جامعه برداریم.

انتهای پیام/س

   

  
برچسب ها: ایثارگران ، شهدا ، مردم ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.