همزمان با دهمین سالگرد سفر مقام معظم رهبری به استان کرمان، از تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر کتاب «آن بیست و سه نفر» رونمایی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران كرمان، به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، همزمان با دهمین سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمان، از تقریظ ایشان بر کتاب «آن بیست و سه نفر» رونمایی شد.
 
متن این تقریظ که عصر ديروز طی مراسمی با حضور سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، عزت‌الله ضرغامی نماینده مقام معظم رهبری در شورای مجازی، سردار شیرازی رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا، محسن مؤمنی رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام علی شیرازی نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران، علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان، پور‌ابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از نویسندگان و جهادگران عرصه ادبیات جهاد و مقاومت و جمعی از پیشکسوتان عرصه‌ ایثار و شهادت در حسینیه‌ ثارالله شهر کرمان از آن رونمایی شد، به شرح زیر است:
 
«در روزهای پایانی 93 و آغازین 94 با شیرینی این نوشته‌ی شیوا و جذاب و هنرمندانه، شیرین‌کام شدم و لحظه‌ها را با این مردان کم سال و پرهمت گذراندم. به این نویسنده‌ی خوش ذوق و به آن بیست و سه نفر و به دست قدرت و حکمتی که همه‌ی این زیبائی‌ها، پرداخته‌ی سرپنجه‌ی معجزه‌گر اوست درود میفرستم و جبهه‌ی سپاس بر خاک میسایم.
 
یک بار دیگر کرمان را از دریچه‌ی این کتاب، آنچنان که از دیرباز دیده و شناخته‌ام، دیدم و منشور هفت رنگ زیبا و درخشان آن را تحسین کردم. 94/1/5»
 
گفتني است کتاب «آن بیست‌ و‌ سه نفر» خاطرات خودنوشت آقای احمد یوسف‌زاده از دوران اسارت 19 نوجوان کرمانی و 4 نوجوان دیگر است که در عملیات آزادسازی خرمشهر توسط ارتش بعث به اسارت درمی‌آیند.
 
نویسنده در این کتاب شرح هشت ماه ابتدایی اسارت و اتفاقاتی که برای این گروه بیست‌ و‌ سه نفره افتاده از جمله ملاقات با صدام در کاخ ریاست جمهوری عراق را روایت کرده است.


کتاب آن بیست وسه نفر سرگذشت همه ملت ایران است

سردار حسین سلامی در مراسم تقریظ دستخط رهبر انقلاب برکتاب آن بیست وسه نفر در حسینیه ثارالله کرمان گفت: ما با دیپلماسی منطق در برابر زور و تهدید دشمن ایستادیم وکاری کردیم که حتی گزینه های روی میزشان را فراموش کردند.

وی افزود: این مسئله ناشی از روح بزرگ آن بیست وسه نفرهایی است که در جنگ داشتیم ومجموع آن بیست وسه نفر کشور ایران را تشکیل داده است.

سردار سلامی تصریح کرد: سردار سلیمانی که زمانی در جنگ فرمانده لشکر 42 ثارالله بود امروز به نمونه دفاع از جهان اسلام تبدیل شده است و این بيان رهبر معظم انقلاب که کرمانی ها منشوری از هفت رنگ زیبا هستند را تایید کرده است.

وی با اشاره به اینکه امروز به ترویج ادبیات مقاومت وجهاد بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم گفت:جنگ واقعه خفته در گوشه تاریخ نیست بلکه باید این مسئله را به عنوان یک واقعه زنده به نسل های دیگر نيز معرفی کرد.

جانشین فرمانده سپاه کشور با بیان اینکه مطالعه کتاب آن بیست وسه نفر شور وشعفی در رهبر انقلاب ایجاد کرده است؛افزود: تاثیر بالای این داستان که به شکل روایت آن نیز بازمی گردد توانست کرمانیها را به لقب منشور هفت رنگ زیبا و درخشان ملقب کند.

سردار سلامی خاطرنشان کرد:در واقع کتاب آن بیست وسه نفر سرگذشت همه ملت ایران در طول دفاع مقدس است.




انتهاي پيام/د
برچسب ها: کرمان ، تفریظ ، رهبری ، کتاب ، رونمایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.