بادامچیان در مناظره استانی شدن انتخابات:

طرح استانی شدن هزینه‌های انتخابات را افزایش می‌دهد

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: در طرح استانی شدن انتخابات هزینه انتخاباتی بالا میرود و برای تامین این هزینه‌ها از دو راه مشروع و نامشروع استفاده خواهد شد.

طرح استانی شدن هزینه های انتخابات را افزایش می‌دهد
به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران؛ «اسدالله بادامچیان» نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در مناظره «بررسی مزایا و معایب طرح استانی شدن انتخابات مجلس» که امروز (چهارشنبه) در دانشکده رسانه خبرگزاری فارس برگزار شد، با اشاره به افزایش هزینه انتخابات اظهار کرد: درحال حاضر هزینه انتخابات بالاست و امکان اینکه همه در انتخابات شرکت کنند وجود ندارد.

وی ادامه داد: در طرح جدید ابتدا نامزد‌ها باید در حوزه انتخابی خود ۱۵درصد ارا را کسب کنند و سپس در استان نیز رای بیاورند که این مسئله هزینه انتخابات را بالا خواهد برد. 

نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: با عملی شدن این طرح نامزد‌ها برای تامین منابع مالی دو راه مشروع و نامشروع در پیش خواهند داشت و در شرایط جدید سوء استفاده بیشتر می‌شود. 
بادامچیان افزود: مجلس ایران نمایندگی مردم را داراست و با مجالس غربی تفاوت می‌کند و انتخابات مجلس در ایران باید به شکلی باشد که ارزش‌های ما در ان لحاظ شود و در نظام اسلامی حاکمیت خدا مطرح است و نباید قدرت طلبی و باند بازی بر آن حاکم شود.
بادامچیان تصریح کرد: اینکه مردم به یک حزب رای دهند تا آن حزب کشور را اداره کند حق توده‌های مردم ضایع خواهد شد.
احزاب در دنیا تعدادی طرفدار دارند اما همه مردم عضو حزب نیستند و افرادی که عضو حزبی نیستند دارای حقوقی هستند که نباید ضایع شود.
وی ادامه داد: موضوع استانی شدن انتخابات مربوط به حالا نیست و در مجلس پنجم این طرح کلیک خورد و در مجلس ششم با 120رای به تصویب رسید. اما در آ‌ن زمان شورای نگهبان این طرح را رد کرد.
نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: باید طوری عمل شود تا نظام انتخاباتی حداکثر آزادی را برای مردم فراهم کنند.
بادامچیان در واکنش به اظهارات زیبا کلام در مورد زیر سوال بردن مجلس گفت: وی به همه مجالس کشور اهانت  کرد و مجلس باید نماینده مردم باشد نه نماینده گروه‌های پولدار و اشراف که اگر این طور باشد دیگر مجلس اسلامی نیست.
وی تصریح کرد: در دولت جدید تمام فرمانداران و بخشداران عوض شده است و به دولت خرده می‌گیرند که  چرا چند نفر هنوز جایگزین نشده‌اند.
نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در واکنش به دیدگاه زیبا کلام نسبت به مجلس تاکید کرد: وی نگاهی منفی به مسائل دارد و حرف‌های جریان خاص خود را منتقل می‌کند.
در انتخابات مجلس اول نیز کلی پول خرج شد و بدین شکل نبود که کسی برای پیروز شدن تبلیغ نکند و در این انتخابات حزب توده و برخی جریانات هزینه‌های زیادی کردند.
وی خاطر نشان کرد: در انتخابات مجلس اول منافقین نیز کلی پول خرج کردند و تنها حزب جمهوری اسلامی ایران هزینه زیادی نکرد اما با این وجود منافقین رای نیاوردند.
بادامچیان تصریح کرد: پول کثیف که این روزها مطرح شده است پول اسکتبار جهانی است و در جریانات انتخابات فتنه 88 آمریکا برای این انتخابات هزینه کرد و مشخص  کرد که چه کسانی  این پولها را دریافت کرده‌اند.
وی در واکنش به اظهارات زیبا  کلام مبنی بر نقش منفی شورای نگهبان در انتخابات تاکید کرد: چرا همیشه زیباکلام نظارت را زیر سوال می‌برد و اگر شورای نگهبان نظارت نکند چه کسی باید نظارت داشته باشد.  در همه جای دنیا وزارت کشور مسئولیت نظارت را بر عهده دارد اما در ایران و بر اساس قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی ایران این حق به شورای نگهبان داده شده است.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: در مجلس سوم و مجلس ششم دوستان زیبا کلام حضور داشتند حالا وی به رد صلاحیت شورای نگهبان خرده می‌گیرد. کسانی که توسط شورای نگهبان رد صلاحیت را می‌شوند را بررسی کنید و ببنید مشکلاتشان شخصی بوده یا چیز دیگر.


بادامچیان تصریح کرد: ‌اینکه نقش پول را تنها در نظر می‌گیریم درست نیست البته پول در پیشبرد امور موثر است. نماینده در این صورت باید در قوه انتخابی نیز پول خرج کند و از آن طرف در کل استان نیز پول خرج کند و این طرح مجلس را از مردمی شدن دور می‌کند و مجلس مردمی ایران به مجلس سنا یا مجلس اشراف تبدیل می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار