در باشگاه خبرنگاران بخوانید

مهمترین عناوین خبری احزاب و تشکل‌ها در شهریور 93

مهمترین عناوین خبری حوزه احزاب و تشکل‌ها در شهریور ماه 93 را در گزارش زیر بخوانید.

به گزارش خبرنگار احزاب وتشکلها‌ی باشگاه خبرنگاران، احزاب وتشکلهای کشور درشهریور  93 شاهد نشیب و فرازهایی بود ،که در زیرمهمترین عناوین آن را خواهید خواند:


تداوم حمایت‌ ایران از دولت قانونی و مردم سوریه

"علی‌اکبر ولایتی"  اظهار داشت: گروه‌های تروریستی داعش به صورت اولیه توسط آمریکا و با طراحی آنها و متحدان غربی، در منطقه به وجود آمده‌اند.   وی با بیان اینکه گروه‌های تروریستی دیگر همچون القاعده با حمایت‌های کشورهای غربی از جمله آمریکا به وجود آمده‌اند، گفت: آمریکا پس از آنکه از طریق القاعده موفق نشد که حکومت‌های سوریه و عراق را سرنگون کند اقدام به وجود آوردن دیگر گروه‌های تروریستی کرده است.(مشروح خبر)


نقش مهم ایران در برقراری صلح و آرامش در لبنان
 
 علی اکبر ولایتی در دیدار با دریک پلامبلی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور لبنان با اشاره به اهمیت کشور لبنان برای جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تحولات داخلی این کشور در کل منطقه تأثیرگذار است. مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به سوابق رابطه میان ایران و لبنان گفت: تحولات کشور لبنان را از نزدیک رصد می‌کنیم و ثبات این کشور برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.(مشروح خبر)  



دولت‌های حامی صدام را با تنش‌زدایی به میز مذاکره آوردیم/ نگاه سطحی به فرهنگ بلای جوامع اسلامی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، متانت، نجابت، دلسوزی و اراده مردم ایران را برای ساختن کشور بی نظیر خواند و گفت: در مقاطع مختلف تاریخی، هر وقت انحرافی در مسیر حرکت جامعه ایجاد شد، مردم با شعور  و شور وارد شدند که انتخابات سال 92 تازه ترین مصداق آن است.  وی تشخیص مردم برای ترسیم خط سیر امور اجرایی را برخاسته از آینده نگری سیاسی و اجتماعی دانست و گفت: در مقطعی که کسی چنین نتیجه ای برای انتخابات متصور نبود، مردم نشان دادند که بسیار بهتر و عمیق تر از جریانها مسایل را درک می کنند. (مشروح خبر)

آمریکا و ادعای مضحک مبارزه با تروریسم/ حمایت از شجاعت تیم هسته‌ای کشور
"محمدنبی حبیبی" دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی اظهارداشت: مفهوم «قاعده نفی سبیل» این است که خداوند در قوانین شریعت هیچگونه راه نفوذ و تسلط کفار بر مسلمین را باز نگذارده و هر گونه راه تسلط کافران را بر مسلمانان بسته است. این اصل یکی از اصول مهم حاکم بر مناسبات اسلامی است.  حبیبی با اشاره به پدیده شوم تروریسم در جوامع اسلامی اظهار داشت: آنچه امروز به عنوان جریان تکفیری یاد می‌شود که در خشن‌ترین شکل ممکن در جریان تروریستی داعش نمود پیدا کرده، ساخته و پرداخته سرویس‌های امنیتی و جاسوسی آمریکا و انگلیس و به ویژه رژیم صهیونیستی است.(مشروح خبر)

اقتصاد مقاومتی یک گفتمان مدیریتی است
 "محسن رضایی"   اظهارداشت: دنیای سرمایه داری نتوانسته خود را از نواسانات اقتصادی نجات دهد و گاه آنقدر شدید است که کشتی اقتصاد را طوفان زده می‌کند. وی افزود: دخالت دولت‌ها در هزینه‌ها و مالیات نتوانسته مشکلات اقتصادی را حل و فصل کند و ما اکنون با ادبیات جدیدی تحت عنوان اقتصاد مقاومی مواجه هستیم که در آن نحوه جدیدی از دخالت دولت‌ها در حال مطرح شدن است و ما حاضریم با دانشگاهیان در این زمینه همکاری‌های لازم را انجام دهیم. (مشروح خبر)


دانشگاه آزاد اسلامی يك سرمايه ملی است

آیت‌الله "هاشمی رفسنجانی" در ششمین جلسه هیأت امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با اشاره به موفقیت‌ها و دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، اظهارداشت: امیدوارم عملکرد این دانشگاه در سه استان تأثیر قابل ملاحظه‌ای در رشد علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشد.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان نقش بارگاه امام رضا(ع) در ایران اسلامی و با تأکید بر اهمیت خراسان بزرگ در تاریخ ایران گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های خراسان باید از انوار الهی این مضجع شریف در جهت ارتقای کیفی علم و دانش بهره‌مند شود.(مشروح خبر)

نامه اصلاح طلبان به رهبر انقلاب از سر لطف و محبت نیست / می خواهند بر فتنه سرپوش بگذارند
"زهره طبیب زاده"  با اشاره به اینکه هدف اصلاح طلبان از نامه نگاری های اخیر به رهبر معظم انقلاب صرفا سیاسی است، گفت: بوی انتخابات جدید می آید و شامه سیاسیون هم تیز است؛ به همین دلیل با این قبیل نامه نگاری ها به رهبر معظم انقلاب، قصد دارند که سرپوشی بر کارنامه سیاه عملکرد گذشته خود در فتنه 88 بگذارند. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه اصلاح طلبان از فرصتی که نظام برای بازگشت آن ها فراهم کرده بود استفاده نکردند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی به سران فتنه به اندازه کافی وقت داد تا ازشیوه عملکردی خود دست بردارند و از رفتارهای ساختارشکنانه جلوگیری کنند اما این افراد از فرصت به وجود آمده استفاده نکردند. (مشروح خبر)



آنچه باید درباره نقش خاتمی در فتنه 88 بدانید/ از پیشگویی پیروز انتخابات تا بیانیه‌های حمایت از آشوب‌گران

یکی از افرادی که در ماه‌های درگیری ضد انقلاب با نظام جمهوری اسلامی ایران همواره از مواضعی کاملا خنثی و در جهت حمایت از فتنه فتنه‌گران داشت محمد خاتمی رئیس جمهور دوران اصلاحات بود.محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق کشورمان ضمن حضور در حسینیه جماران و انداختن رأی خود به صندوق، در جمع خبرنگاران اعلام کرد: "همه باید آنچه مردم انتخاب می‌کنند بپذیرند و از رأی مردم تمکین کنند."  
 وی در ادامه تأکید کرد: "همه شواهد امر حاکی است که مهندس موسوی انتخابات را برده است اما من پیشگو نیستم". (مشروح خبر)

نامه خاتمی به "رهبر انقلاب" یعنی ورود به عرصه سیاسی بدون هزینه/ مردم از این افراد می‌ترسند

"محمد سليمانی" ، با اشاره به فتنه 88 و عدم اعلام برائت از سوی فتنه‌گران اظهار داشت: طيف‌های مختلفی كه با قرار گرفتن در زير چتر فتنه در خدمت دشمنان در جهت براندازی نظام به ايفای نقش پرداختند و به اعتبار ملت خدشه وارد كردند.  عضو جبهه پايداری  افزود: پس از گذشت بيش از 5 سال اين جماعت فتنه حتی حاضر نيستند از اين واژه برای اقدامات خود استفاده و يا اعلام برائت و توبه كنند و با اين وجود ملت ايران هيچگاه حاضر به پذيرش آنها تحت هيچ شرايطی نيست. (مشروح خبر)

 جبهه پایداری دیدگاه خشک ندارد / حجت شرعی خود را از شورای فقها می‌گیریم
 
"زهره طبیب زاده" با اشاره به اینکه اصولگرایان برای رسیدن به وحدت باید از استانداردهای خالصانه خود عدول کنند، گفت: باید طبق شرایط سیاسی جامعه پیش رفت و یک نسخه یکسان را نمی‌توان برای همیشه پیچید؛ بر همین اساس اصولگرایان باید با عدول از خواسته‌های خود به گزینه صالح‌ترین فرد ممکن دست بزنند. وی در ادامه افزود: عقل و درایت سیاسی اقتضا می‌کند که اصولگرایان برای انتخاب فرد اصلح با هم وحدت داشته باشند. (مشروح خبر)

مجریان دیروز داعش، قاضیان امروز شده‌اند/آمریکا هیچ قانونی را به رسمیت نمی‌شناسد

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: تروریست‌های داعش به نوامیس تجاوز کرده و اسم آن را جهاد نکاح می‌گذارند و حتی مفتی عربستان نیز در مقابل آنها موضع گرفته و گفته است که آنها دین ندارند.  این مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه مجرمان دیروز داعش، قاضیان امروز شده‌اند، بیان داشت: این گروه دست پرورده آمریکاست و جای تعجب است که این کشور، گروهی را برای مقابله با آنان راه اندازی کرده است. این مرجع تقلید خاب به غرب بویژه آمریکا گفت: کدام مرجع قانونی بین المللی امضاء کرده است و با چه مجوزی می‌خواهید وارد شوید؟ این حرکت آنها بدین معناست که آنها هیچ قانونی را به رسمیت نمی‌شناسند.(مشروح خبر)

 وجه‌مشترک یوم‌الله 13 آبان و عاشورای حسینی استکبار ستیزی است/"مرگ بر آمریکا" امسال کوبنده‌تر سر داده می‌شود
:"اصغر آب خضر" با اشاره به اهمیت و ضرورت سیزدهم آبان ماه در مسیر مبارزه با ظلم و سلطه ـ استبداد و استکبار  بیان داشت : یوم الله 13 آبان، به درستی، روز شکست هیمنه پوشالی و ابهت ساختگی سران استکبار به ویژه آمریکای جنایتکار و روز "مهر باطل شد" بر سیاست‌های غلط، زیاده‌خواهانه و استکباری آمریکا است. این استاد دانشگاه در ادامه بیان داشت:  به درستی که سیزدهم آبان مکرر عاشورای حسینی و آینه تمام نمای آن واقعه بزرگ و حماسی در عصر معاصر ماست که با توجه به الگوگیری از قیام جاودان عاشورای حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) خود نیز حماسی و عاشورایی و جاودان در تاریخ بلکه تاریخ ساز شده است. (مشروح خبر)

دانش‌آموزان ما برای تحقق حکومت حضرت ولی‌عصر(عج) وظیفه‌ای سنگین دارند

  "اسداله بادامچیان" عضو هیات امنا و هیات مدیره موسسه فرهنگی شهدای موتلفه اسلامی  اظهار داشت: هدف از تاسیس موسسه فرهنگی شهدای موتلفه اسلامی مادی، مقامی و یا به دست آوردن موقعیت نبود، بلکه مرحوم حبیب الله عسگراولادی به سفارش شهید آیت الله بهشتی این موسسه را دایر کرد تا کار برای جوانان شکل بگیرد.  نائب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: باید هدف شناسی که توسط موسسین این مجموعه گذاشته شده را جدی پیگیری کنیم و برای تحقق اهداف آنها همت جدی انجام دهیم. (مشروح خبر)



 رانت زدایی و شفاف سازی مهمترین مؤلفه‌های اجرای عدالت اقتصادی است

"محمدابراهیم مداحی" درباره اهداف اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: بهبود شرایط زندگی مردم با در نظر گرفتن سه تکانه اصلی، "تخاصمی و آمایشی و اقلیمی" و در نظر گرفتن 24 کلید اصلی در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی میسر است که این امر نیازمند اعتقاد و باور در اجرایی شدن آن است.  رئیس کمیسیون چشم انداز و نخبگان مجمع تشخیص مصلحت افزود: یکی از مباحث مورد تاکید مقام معظم رهبری گفتمان سازی و فرهنگ سازی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است به همین منظور 31 کارگاه آموزشی در سراسر کشور راه اندازی شده که تاکنون 18 استان موفق به برگزاری کارگاه‌های مذکور شده‌اند و قریب به 7 هزار مسئول را در استان‌ها مورد خطاب قرار داده‌ایم و 13 استان دیگر در دهه اول آبان ماه به اتمام می‌رسد که بلافاصله وارد مرحله دوم می‌شویم و از نیمه دوم آبان همایش‌های با محوریت استانی برگزار می‌کنیم.  (مشروح خبر)


بیهوشی ابرقدرت‌ها در مواجه با قدرت نظامی ایران/ اقتدار ملی امروز حاصل 8 سال دفاع مقدس دیروز
"محمدنبی حبیبی" دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی اظهارداشت: شهدا، جانبازان، آزادگان و سایر ایثارگران چشم و چراغ ملت ایران هستند و تکریم آنها مختص هفته دفاع مقدس نیست. آنها پاسدار فرهنگ عاشورایی در نظام ما هستند و هر چه در تکریم آنها بکوشیم باز هم کم است.  حبیبی با اشاره به قدرت کنونی جمهوری اسلامی اظهارداشت: اکنون جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت منطقه‌ای حرف اول را می‌زند و قدرتهای جهانی را منفعل کرده است.  وی افزود: اکنون سپاه و ارتش ما در اوج اقتدار و آمادگی هستند و هر گونه تهدید را در منطقه پاسخگو هستند. قدرت نیروی دریایی ما فراتر از مرزهای آبی اقتدار خود را به رخ جهانیان می‌کشد. اکنون ارتش و سپاه ما در زمین ، هوا و دریا به سلاحهایی دست یافته‌اند که هوش و حواس را از سر دشمن پرانده است و دیگر هیچ قدرتی هوس حمله به مرزهای آبی، خاکی و هوایی ایران را نمی‌کند. (مشروح خبر)

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار