کارشناس ارشد روانشناسی گفت: اگرچه اختلال راه رفتن در خواب در همه سنین ممکن است بروز کند اما بیشتر در کودکان شایع است و دلایل مختلفی نیز دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، علی سلیمانی گفت: اختلالات خواب بیشتر در كودكان شايع بوده و در سنين مختلف به گونه هاي متفاوت ديده مي شود.

وی افزود: نخوابيدن در شب، طي سال اول زندگي یکی از مهمترین اختلالات خواب بوده و بي ميلي به خواب و دچار كابوس شدن نیز در طول سال دوم رايج است.

 کارشناس روانشناسی در ادامه بيان داشت: از سه تا پنج سالگي مشكل به خواب رفتن، بيدار شدن در طول شب و ابتلا به كابوس بروز کرده و بعدها راه رفتن و بي قراري در خواب و ساير اختلالات بروز مي كند.

 وی در ادامه بیان کرد: این عارضه معمولاً بين 11 تا 14 سالگي مشاهده مي شود و كودك به دنبال رؤياهايي كه داشته است از جا بلند شده، به راه مي افتند و بعداً هيچ خاطره اي از آن ندارند و اغلب با گريه كردن و حرف زدن در خواب همراه است.

وی در رابطه با علل این عارضه گفت: گروهي از روانشناسان حالت راه رفتن در خواب را ارثي مي دانند و گروهی نیز علت اساسي آن را مربوط به كشمكش هاي رواني كودك مي دانند. 

 سلیمانی ادامه داد: تعداد اندكي از روانشناسان نيز علت این عارضه را نارس بودن دستگاه اعصاب مركزي مي دانند.

 کارشناس ارشد روانشناسی در رابطه با راه های درمان این عارضه افزود: بعضي ها بيدار كردن پياپي را در مورد اين قبيل كودكان به كار مي برند و معتقدين به نارسي دستگاه اعصاب، رسيدن به دوره ي بلوغ را براي رفع اختلال مي دانند.

وی در پایان گفت: درمان با دارو نيز پيشنهاد شده است ولي در مورد عوارض جانبي آن نگراني هايي وجود دارد.

انتهای پیام/د

برچسب ها: خواب ، کودکان ، راه ، شایع ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.