مشاور بانوان سازمان انتقال خون کشور گفت: سوق دادن جوانان و نوجوانان با آموزش صحیح به سمت اهدای خون یکی از برنامه های سازمان انتقال خون کشور است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج،  طاهره مجیدی، در جمع دانش آموزان سنندجی با اشاره به اینکه دخالت دادن دانش آموزان در فرآیندهای انتقال خون می تواند نیاز کمک برای نجات جان انسان ها را با اهدای خون نشان دهد، گفت: تجربه اهدای خون در 18 سالگی باعث می شود تا آداب و رفتار آنان در سنین بزرگسالی شکل بگیرد. 

وی افزود: میانگین سنی کشور رو به افزایش است و در این وضعیت با توجه به اینکه جوانان کمتر به سمت فعالیت های بشردوستانه جذب می شوند، سوق دادن نوجوانان به ویژه دانش آموزان دختر با آموزش صحیح به سمت اهدای خون یکی از برنامه های سازمان انتقال خون کشور است. 

مشاور بانوان سازمان انتقال خون کشور بیان کرد: هدف ما آموزش این نکته به جوانان است تا بدانند، می توانند تغییرات گسترده ای در وضعیت اهدای خون در آینده ای نزدیک ایجاد کنند.

 مشاور بانوان سازمان انتقال خون کشور افزود: برنامه هایی این چنین به آگاه سازی و آماده سازی جوانان برای شرکت در فعالیت های بشر دوستانه و اهدای خون کمک بزرگی می کند .

مجیدی در پایان گفت: ایران به جمعیت جوان خود نیاز دارد تا بتواند ذخایر خون آینده را تامین کند و دخالت دادن جوانان در این امور در حال حاضر بهترین راهی است که آگاهی آنها را بالا برده و این موفقیت می تواند یک عبور و گام درست برای ایجاد نسل آینده باشد.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.