سیداحسن علوی گفت:طرح استانی شدن انتخابات مجلس با استقبال نمایندگان روبه روشده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز چهارشنبه 2 اردیبهشت ماه جاری کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس را مورد بحث و بررسی  و با آن موافقت کردند.

سیداحسن علوی گفت:با اجرایی شدن این طرح رغبتی جمعی دراقشارمختلف جامعه ایجاد می‌شود.  

وی با اشاره به محاسن این طرح افزود:این طرح جدید است و با ورود نخبگان باعث می شود که مردم در انتخابات دچار آزمون و خطا نشوند و در جامعه افرادی که قدرت تصمیم گیری دارند، انتخاب شوند.

رئیس مجمع شورای نمایندگان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت:ارزش گذاشتن به تعصبات مردم،حضور گسترده مردم و پرشور شدن انتخابات،نگاه منطقی و قوی تر شدن دیدگاه مردم یکی دیگر از محاسن این طرح است.

علوی گفت:این طرح در حقیقت مشارکت مدنی را به دنبال خواهد داشت و با مشارکت صداو سیما ،مسئولین،نمایندگان و دقت در جزئیات آن می‌توان زمینه را برای اطلاع رسانی بیشتر فراهم آورد.

وی گفت:اگر این طرح اجرایی شود انتخابات نمایندگان فقط یکبارخواهدبود و دیگر به مرحله دوم کشیده نمی‌شود که این خود یک مسئله مالی را که همان هزینه بردار بودن انتخابات است را از بین می‌برد.

علوی عنوان کرد:با استفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری،مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسئولین باید سعی شود تا ایرادات طرح برطرف شود.

 وی در پایان گفت: این طرح برای اجرایی شدن باید از شورای نگهبان بگذرد و شورای نگهبان دراین زمینه حرف آخر را می‌زند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۰:۲۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
این طرح اشتباه ست چون کسانی که پولدار نیستند نمیتوانند نامزد شوند افراد پولدار هستند که میتوانند هزینه کنند و نخبگان ما اکثرا وضع مالی خوبی ندارند و حزب ها هم کمک انچنانی نمیکنند