رییس بخش آندوسکوپی بیمارستان طالقانی با بیان اینکه ایران از نظر جایگاه تکنیکی و تکنولوژیکی در عرصه تشخیص و درمان بیماریهای پانکراس و مجاری صفراوی در منطقه حرف اول را می‌زند، گفت: در ایران انتقال بیماری از طریق آندوسکوپی نداریم.

دکتر امیر هوشنگ محمدعلیزاده رئیس بخش آندوسکوپی بیمارستان طالقانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه ایران از نظر جایگاه تکنیکی و تکنولوژیکی در عرصه تشخیص و درمان بیماری‌های پانکراس و مجاری صفراوی در منطقه حرف اول را می‌زند، افزود: ایران نسبت به کشورهای پیشرفته دراین عرصه هیچ کمبودی ندارد. 

وی یادآور شد: مرکز آندوسکوپی بیمارستان طالقانی به عنوان مرکز ارجاعی بیماران مختلف از کل کشور است و از پیشرفته‌ترین روش‌های آندوسکوپی بهره‌مند بوده و با توجه به افزایش متخصصین بیهوشی و گوارش لیست انتظار این مرکز از حدود سه ماه به دو هفته تبدیل شده است. 

رئیس بخش آندوسکوپی بیمارستان طالقانی با اشاره به اینکه مرکز آندوسکوپی از نظر انتقال بیماری به دلیل نظارت‌ها و توجهات کاملا به دور بوده و در ایران انتقال بیماری از طریق آندوسکوپی نداریم گفت: تشخیص زود هنگام بیماری‌ها منجر به درمان راحت‌تر و هزینه کمتر می‌شود به طوری افرادی که در خانواده خود، فرد مبتلا به سرطان گوارش دارند با غربالگری می‌توانند در صورت بروز بیماری با تشخیص و آغاز درمان به هنگام، بهبود یابند. 

وی در پایان با تاکید به اینکه پیشگیری مصرف زیاد میوه و سبزی و پرهیز از گوشت قرمز و مواد حیوانی است، خاطر نشان کرد: مصرف میوه و سبزی به صورت برنامه روزانه می‌تواند از بیماری‌های بسیاری پیشگیری کند. 





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار