کره‌جنوبی سال آینده به موشک‌های جدید هدایت‌شونده زمین به دریا مجهز می‌شود که برای حمله به هاورکرافتهای (هواناو) کره شمالی طراحی شده‌اند.

کره‌جنوبی به موشک‌های جدید هدایت‌شونده زمین به دریا مجهز می‌شود
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خبرگزاری یونهاپ کره با اعلام این خبر تصریح کرد این موشک‌ها 190 سانتی‌متر طول و پانزده کیلوگرم وزن دارند و تاکنون چهار مرحله آزمایشی را با موفقیت سپری کردند و احتمالا در جزایر بائنگ یئونگ"Baengnyeong و یئون پیونگ Yeonpyeong  در دریای زرد نزدیک مرز کره شمالی مستقر می‌شوند.

سئول ساخت این موشک‌ها را از سال 2012 آغاز کرد و تاکنون 65 میلیون دلار برای آن هزینه کرده است. پیونگ یانگ در سال 2012 پایگاهی ساخت که می‌تواند 70 دستگاه هاورکرافت را در خود جای دهد. این پایگاه در 60 کیلومتری مرز دریایی غربی این کشور قرار دارد. کره شمالی اخیرا رزمایش های خود را تشدید کرده است.

مرز دریایی دو کره در گذشته بارها صحنه درگیری خونین میان دو کشور بوده است.در جدیدترین مورد این درگیری‌ها در نوامبر 2010 رژیم کمونیست جزیره یئون پیونگ را گلوله‌باران کرد، که این اقدام چهار کشته برجا گذاشت و شبه‌جزیره کره را در آستانه جنگ قرار داد.




انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، کره ، جنوبی ، شمالی ، موشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار