رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به بودجه 9 میلیارد و 600 میلیون تومانی شورای عالی استان‌ها گفت: امسال افزایش 20 درصدی نسبت به سال گذشته برای بودجه شورای عالی استان‌ها در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی  باشگاه خبرنگاران  ، غلامرضا بصیری پور رئیس شورای عالی استان‌ها، در نخستین نشست خبری شوراها که امروز (یکشنبه) در خبرگزاری فارس برگزار شد، با اشاره به حقوق 1 تا 5 میلیون تومانی اعضای شورای کلان‌شهرهای ایران، اظهارکرد: من خود دارایی های خود را اعلام می‌کنم و می گویم اگر اعضای شورای شهر هم  اموال و دارایی  خود را اعلام کنند خوب است.


وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیتی که برای اعضای شورای شهرها در نظرگرفته شده بر اساس معتبرترین سند قانونی کشور است که مستقیما با اسم شوراها مرتبط می‌شود و شورای عالی استان‌ها از ارکان اصلی این قانون است که می توانیم در تصمیم‌گیری و اداره امور کشور براساس قانون دخیل باشیم.

بصیری پور یادآور شد:  ما تنها ارگانی هستیم که می توانیم به مجلس لایحه پیشنهاد دهیم و از رئیس جمهور و مجلس انتظار داریم که از ما قاطعانه حمایت کند.

رئیس شورای عالی استانها با بیان اینکه 118 هزار تن در شورای عالی استان‌ها عضو هستند، تصریح کرد: 38 هزار تن از این اعضا در کشور به صورت ویژه فعالیت میکنند و این اعضا در بخش های  روستا، شهرستان ،استان ، بخش و شورای عالی فعالیت می‌کنند.


وی ادامه داد: در نظام شوراها این سازمان در بخش های شورای شهر، روستا، بخش، شهرستان، استان و شورای عالی که ظرفیت نیروی انسانی 35 هزار نفری دارد خلاصه می‌شود.


بصیری پور  با اشاره به آمار 35 هزاری اعضای شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: هزار و 58 نفر شورای بخش، 31 نفر مربوط به شورای استان‌ها، هزار و 161 نفر عضو شورای شهر و 427 نفر عضو شورای شهرستان هستند.

 رئیس شورای عالی استانها،‌تصریح کرد: جهت پویایی شوراها اقدام به سفرهای کاری به تمام نقاط کشور کرده‌ایم تا بتوانیم به تمامی مشکلات موجود در کشور آگاهی پیدا کنیم و همچنین دریابیم که مدیران جامعه چقدر شوراها را باور دارند.


وی با بیان اینکه کنفرانسی بارئیس مجلس، وزیر کشور ، شهرداری‌هاداشته ایم یادآور شد:هدف از این امر اتصال 31 عضو شورای عالی استان‌ها به دولت  و احیای شوراهای فرا دستی و شهرستان‌ها است.


با اشاره به بودجه شورای عالی استان‌ها که نسبت به سال گذشته 8 میلیارد تومان بوده است گفت: این بودجه امسال با افزایش 20 درصدی به 9 میلیارد و 600 میلیون تومان رسیده است و همچنین هزینه‌ اعضای شورای شهرها را شهرداری َها تامین می کنند.


وی افزود: حق‌الجلسه اعضای شورای عالی استان‌ها بصورت ساعتی پرداخت می‌شود و هر فرد فقط می تواند عضو یک شورا در شهر باشد.


بصیری‌پور ادامه داد: اعضای شورای شهر در ماه می‌توانند تنها برای 60 ساعت کارکرد و همچنین شورای روستاها برای 20 ساعت حقوق بگیرد هر نوع پرداختی بیش تر از 60 ساعت به اعضای شورای عالی استان‌ها خلاف قانون است.


رئیس شورای عالی استانها با تاکید بر وظیفه اصلی  شوراها گفت: وظیفه این سازمان صرفا نظارتی است و می تواند کار خود را بر اساس قانون مصوب در شوراها انجام دهد.


وی  با بیان اینکه تعامل شورای عالی استان‌ها با دولت زیاد است یادآور شد: این سازمان با وزرای دولت،‌مجمع تشخیص مصلحت نظام و دیگر سازمان‌ها  جلسه‌ای در خصوص رسیدن به تفاهم نامه برگزار می‌کند.


وی با اشاره به اینکه تعدادی از اعضای شورای عالی استان‌ها در کشور بیمه شده‌اند گفت:  در تلاش هستیم تا بتوانیم تمامی اعضای این سازمان را بیمه تامین اجتماعی کنیم تا آنها هم بتوانند بازنشسته شوند به این منظور که بر اساس قانون باید تمامی اعضای شوراها بیمه شوند.

*بیمه تکمیلی بنیاد برکت با 26 هزار تومان


 رئیس شورای عالی استانها  باتاکید بر اینکه تعدادی از اعضای شورای عالی استان ها با 26 هزار تومان بیمه تکمیلی بنیاد برکت که شامل آتش سوزی، وسایل نقلیه، و .. است شده‌اند، گفت: ستاد فرماندهی امام خمینی (ره) همه شورایارها در سطح کشور باید بیمه شوند .


وی با اشاره به بودجه مناطق در سطح کشور تصریح کرد: بودجه مناطق مساوی نیست و نوع خدمات براساس آمار جمعیت انجام می شود .


بصیری‌پور در پایان در خصوص حقوق اعضای شورای شهر ها که بر اساس تورم تغییر پیدا می‌کند گفت: یک شصتم حقوق و مزایای شهردار متعلق به اعضای شورای شهر است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار