وزیر جهاد کشاورزی گفت:حجم زيادي پرونده زمين خواري در كشور وجود دارد که باید با آن‌ها برخورد کرد.

وجود حجم زياد پرونده زمين خواري در كشوربه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان با بيان اينكه مبارزه با زمین خواری و جلوگیری از حاشیه نشینی کار دشواری است که در استان کرمان با پیگیری‌های استاندار در حال انجام است گفت:مبارزه با تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و حفظ حقوق بیت المال همواره دغدغه دولت بوده است.

وي در ادامه  با بیان اینکه خاک یک ودیعه و امانت در اختیار ما است ونمی‌توان از تجاوز به بیت المال تحت عنوان تغییر کاربری اراضی به راحتی گذشت، خاطرنشان كرد:مسائل را باید با زمان و مکان تطبیق دهیم و آگاهانه با مسائل برخورد کنیم و جواب قابل قبولی برای متقاضیان بخش تغییر کاربری داشته باشیم، اما این امرنبايد دلیلي باشد بر اينكه خاک را به عنوان عنصری تجدیدناپذیر در اختیار افراد سوداگری قرار دهیم زيرا كه سود کشاورز و همچنين تولید غذای مردم  را با مشکل مواجه می‌کند. 

حجتي در ادامه افزود: پیگیری‌ها در کرمان در مبارزه با تغییر کاربری اراضی رضایت بخش بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه به 19  میلیون هکتار زمین زراعی در استان اشاره کرد و افزود: تغییر اراضی در کرمان کاهش یافته و بايد با حاشیه نشینی مبارزه جدی صورت بگیرد تا این پدیده نيز کمتر شود.

وی در ادامه مبارزه زمین خواری را یکی از دغدغه‌های اصلی عنوان کرد و بيان داشت:حجم زيادي پرونده زمين خواري در كشور وجود دارد که باید با آن‌ها برخورد کرد.

گفتني است؛نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان ديروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی،استاندار، فرماندار و نمایندگان استان کرمان در محل استانداری برگزار شد.

انتهاي پيام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
زمین خواری فقط هدفمند .