کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: از روز جمعه با ورود سامانه جدید بر روی استان اصفهان شاهد وزش باد شدید، گرد و غبار و بارش پراکنده در قالب نقاط اصفهان خواهیم بود.

امینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ضمن بیان این مطلب که سامانه گرد و غبار هنوز به طور کامل از کشور و حتی استان خارج نشده است، گفت: ما در نقشه های هواشناسی شاهد یک توده جدید هوا در روز جمعه خواهیم بود که گرد و غبار بیشتری را وارد استان می کند.

کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه این توده تا روز یکشنبه 6 اردیبهشت ماه در اصفهان ماندگار است، افزود: کاهش شدید دما و سرمازدگی گیاهان پس از خروج این توده در استان پیش بینی می شود.

وی در ادامه در خصوص ورود آلودگی گرد و غبارهای خارجی از کشورهای عراق و عربستان خاطر نشان کرد: این آلودگی از روز گذشته در کشور شکل گرفت که از اواخر همان روز وارد استان اصفهان شد و به تدریج مناطق غرب، شرق، جنوب غرب و مرکز را در بر گرفت.

امینی با اشاره به اینکه این سامانه تا روز جمعه ادامه خواهد داشت تصريح كرد:اوج شدت آلودگی این سامانه در روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه است.

این کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کیفیت هوای استان را پایین بر شمرد و درادامه مطلب گفت: غلظت و شدت آلودگی در غرب کشور بیش از سایر مناطق دیگر است و در استان اصفهان نیز مناطق جنوب و جنوب غرب از سایر نقاط دیگر استان بیشتر در معرض آلودگی خواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه یک سوم این آلودگی هنوز در کشور عراق وجود دارد و احتمال ورود و انتشار مجدد آن به مناطق مختلف کشور امکان پذیر است، تاکید کرد: کودکان، افراد سالمند و بیماران تنفسی از منازل خود خارج نشود.

گفتنی است کمینه ی دمای هوای استان در 24 ساعت آینده به 13 درجه و بیشینه دما به 28 سانتی گراد خواهد رسید که در این مدت گرم ترین و خنک ترین نقطه استان به ترتیب کاشان با 33 و چادگان با 6 درجه سانتی گراد است و انتظار می رود بیشینه دما در 24 ساعت آینده یک تا دو درجه گرم تر خواهد شد. 

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.