وضعیت ناسالم هوا در چند شهر و استان کشور

وضعیت هوا در استانهای فارس، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و شهرهای خرمشهر و آبادان ناسالم اعلام شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران آبادان؛ گرد و غبار بیش از حد مجاز اعلام و غلظت آن 273 ميکروگرم بر متر مکعب گزارش شد و از دید افقی کاسته شده است . 


بنابراین گزارش گرد و غبار تا اواسط امروز ادامه دارد و با کم شدن سرعت باد گرد و غبار از بین می‌رود .


هوای کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت هشدار قرار گرفت


مدیر بهداشت محیط کار دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت :  براساس اندازه گيريهاي انجام شده توسط دستگاه های پرتابل و ثابت سنجش پارامترهای آلاينده هوا، وضعيت هوای شهر  کهگیلویه وبویراحمد  از نظر ذرات معلق بطور ميانگين ۲۸4 ميكروگرم در مترمكعب تعيين و در وضعيت ناسالم قرار دارد.

 کرمی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج گفت : طبق اعلام اداره هواشناسي منشاء بروز اين گردوغبار از صحرای عربستان بوده و وجود سيستم كم فشار در استان باعث تشديد اين پديده شده است.

وی تصریح کرد : با توجه به اينكه شرايط جوی هوا درحال حاضر در وضعيت ناسالم قرار گرفته، اطلاع رسانی مردمی خصوصا برای گروههای حساس مانند زنان باردار، كودكان وافراد سالخورده ضروری بوده وبهتر است در اين شرايط حتی الامكان از فعاليت در خارج از منزل خودداري شود. بديهي است در صورت تداوم وضعيت ناسالم جلسه كميته وضعيت اضطراری آلودگی هوا در مديريت بحران استانداری تشكيل خواهد شد.

به گفته سازمان هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد،  در صورت وزش باد و افزايش جريان هوا احتمال كاهش ميزان گردوغبار وجود داشته اما در صورت پايداري وضعيت جوی در ۲۴ ساعته آينده احتمال افزايش گردوغبار محتمل خواهد بود.

آلودگی هوا در شهرکرد، از مرز هشدار گذشت

آلودگی هوای شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری، به دلیل وجود ریزگردها و ذرات معلق از مرز هشدار گذشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری در گفتگوی اختصاصی با  خبرنگار باشگاه خبرنگاران چهارمحال و بختیاری گفت: هوای این استان، از دو روز گذشته به دلیل وجود ریزگردها و ذرات معلق در وضعیت ناسالم قرار گرفته که آلودگی هوای شهرکرد، مرکز استان صبح امروز، از مرز هشدار گذشت.

شهرام احمدی با بیان اینکه منشاء این ریزگردها وزش باد از مناطق جنوب غرب کشور و کشورهای همسایه می باشد، به مردم و بویژه کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و ریوی توصیه کرد برای خروج از منزل، از ماسک استفاده کنند.

وی افزود: بر اساس پیش بینی انجام شده، وضعیت ناسالم آسمان چهارمحال و بختیاری، تا فردا دوشنبه ادامه دارد و پس از آن، به تدریج از غلظت ریزگردها کاسته می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری همچنین از کنترل و نظارت کامل بر صنایع آلاینده استان بمنظور کاهش آلودگی هوا خبر داد و گفت: با همکاری اداره کل مدیریت بحران و سایر نهادهای مسئول در استان، در حال برنامه ریزی و پیگیری برای رفع مشکل و کاهش آثار آن هستیم.

احمدی با بیان اینکه به دلیل ارتفاع بالا از سطح دریا، وجود رودخانه ها، منابع آبی، پوشش گیاهی و جنگلی مناسب، ورود ریزگردها بهچهارمحال و بختیاریشایع نبوده، افزود: خشکسالی های چند سال اخیر، سبب ورود و افزایش ریزگردها در آسمان این استانشده است.
در حال حاضر، باد نسبتاً شدید هم در اکثر نقاط استان چهارمحال و بختیاری در حال وزیدن است.

وضعیت اضطراری آلودگی هوا در استان فارس

هواشناسی فارس درخصوص آلودگی هوای این استان هشدار داد.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس ؛ اداره هواشناسی اعلام کرد: منشاء این گرد و غبار از صحرای عربستان بوده و وجود سیستم کم فشار در استان موجب افزایش این پدیده شده است .

در صورت وزش باد و افزایش جریان هوا احتمال کاهش میزان گرد و غبار وجود دارد اما در صورت پایداری وضعیت جوی احتمال افزایش گرد و غبار محتمل خواهد بود .

با توجه به شرایط جوی کنونی زنان باردار، کودکان و افراد سالخورده ضروری است حتی الامکان از فعالیت در خارج از منزل خودداری کنند .


سه روز هوای کرمانشاه غیر استاندارد اعلام شد


رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: غلظت ذرات معلق در هوای کرمانشاه روند رو به افزایش دارد.


رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: غلظت ذرات معلق در هوای کرمانشاه روند رو به افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ،سعید دزفولی‌نژاد گفت: هم اکنون غلظت ذارت موجود معلق در هوا 329 میکرو گرم بر مترمکعب هوا است که اگر این روندافزایشی ادامه پیدا کند وارد وضعیت هشدار خواهیم شد.
وی با بیان اینکه طی 12 ساعت امروز یعنی از ساعت 24 شب گذشته تا 12ظهر،میانگین غلظت ذرات معلق موجود در هوای شهر کرمانشاه 141 میکرو گرم بر مترمکعب هوا بوده ادامه داد: شاهد روند صعودی افزایش غلظت ذرات معلق موجود در هوای کرمانشاه هستیم.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه  گفت : میانگین 24 ساعت گذشته غلظت ذرات معلق موجود در هوای کرمانشاه نیز 254 میکروگرم بر مترمکعب هوا بوده که بیانگر وضعیت هشدار است.


انتهای پیام/ع 
برچسب ها: گرد ، غبار ، آبادان ، خرمشهر ، پدیده ، سرعت ، باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.