تیم مذاکره کننده هسته‌ای به ریاست سید عباس عراقچی به منظور شرکت در دور جدید رایزنی‌های هسته‌ای و در راستای نگارش «برنامه جامع اقدام مشترک» تهران را به مقصد وین ترک کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ تیم مذاکره کننده هسته‌ای به ریاست "سید عباس عراقچی" به منظور شرکت در دور جدید رایزنی‌های هسته‌ای و در راستای نگارش «برنامه جامع اقدام مشترک»  راهی وین شد.

شایان ذکر است؛ در این دور از رایزنی‌ها "مجید تخت روانچی" معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه و "حمید بعیدی‌نژاد" مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه، "داود محمدنیا" مشاور وزیر امور خارجه به همراه دیگر اعضای تیم مذاکره کننده حضور دارند.

گفتنی است، این رایزنی‌ها قرار است پیش‌ازظهر (چهارشنبه دوم اردیبهشت ماه) در شهر وین و در سطح معاونان و با حضور "هلگا اشمیت" معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شود.

همچنین جلسات کارشناسی هم، در حوزه تحریم‌ها و مباحث هسته‌ای برگزار خواهد شد، قرار است روز جمعه نیز رایزنی‌ها با حضور ایران و 1+5 در سطح معاونان برگزار شود.

در این دور از رایزنی‌ها متن توافقنامه جامع هسته‌ای (برنامه جامع اقدام مشترک - برجام -) به نگارش در می‌آید.

در آخرین دور رایزنی‌های هسته‌ای که از پنجم تا سیزدهم فروردین ماه در شهر لوزان سوئیس برگزار شد، طرفین به راه‌حل‌هایی برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای دست یافتند و در پایان این مذاکرات ظریف و موگرینی بیانیه مشترکی را قرائت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار