فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تروریست‌های داعش ، القاعده ، طالبان، جبهه النصره، بوکوحرام و ... دست پروردگان غرب هستند و امروز کشور مستقل یمن به جرم استقلال طلبی و صلح طلبی و عدالت خواهی مورد هدف تروریست‌های القاعده و کشورهای پشتیبان آن‌ها قرار گرفتند.

غرب ستیزی محصول نژاد پرستی غربی‌هاست/ تروریست‌های دست پروره در غرب روزی گریبان آن‌ها را خواهند گرفت/ ایران هیچ نیازی به سلاح هسته‌ای ندارد
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ "احمدرضا پوردستان" فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار وابستگان نظامی خارجی که در ستاد نزاجا برگزار شد خطاب به این میهمانان اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد برای هفتمین سال پیاپی با این مراسم با شکوه میزبان میهمانان کشورهای دوست در جمهوری اسلامی ایران باشند.

وی افزود: دوستان گرامی، منطقه غرب آسیا که در آن در حال انجام وظیفه هستیم یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین مناطق جهان است که متأسفانه بخش‌های بسیاری از آن درگیر جنگ‌های نیابتی، فرقه ای و افراطی گری شده است.

پوردستان تصریح کرد: هم اکنون در سرزمین‌های شرق و غرب جمهوری اسلامی ایران و حوزه خلیج فارس با توطئه بیگانگان افراطی گری و جنگ‌های تروریستی و نیابتی از سوی گروهک‌های تروریستی اعم از القاعده، داعش، جبهه النصره و سایر گروهک‌های تروریستی با تحریک برخی کشورهای و حمایت برخی کشورهای به اصطلاح حقوق بشر و اربابانشان در حال جنایت علیه بشریت هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: میهمانان محترم تروریست و افراطی گری پدیده منطقه ای نیست که فقط دولت‌ها و ملت‌های منطقه با آن مواجه باشند بلکه تروریست و افراطی گری امروز مشکل جهانی است که بسیاری از کشورهای مدعی حقوق بشر در پیدایش آن نقش کلیدی داشته و برخی کشورهای منطقه به پشتیبانی از آن‌ها پرداختند.

وی افزود: نهال تروریست در بستر تبعیض، بی عدالتی و پایمال کردن حقوق ملت‌ها بارور شده و با فرهنگ خشونت رشد یافته لذا برای ریشه‌کن کردن آن عدالت، صلح و دوستی و محترم شمردن حقوق همه ملت‌ها ، انسان‌ها، جوامع بشری و مذاهب را حمایت و از تحریف ادیان الهی جلوگیری کرد.

فرمانده نزاجا اظهار داشت: وابستگان نظامی محترم، غرب ستیزی رایج در جهان محصول نژاد پرستی و استعمارگری غربی‌هاست و همه آن‌هایی که در تشکیل گروهک‌های تکفیری تروریست در عراق ، سوریه، یمن، افغانستان و پاکستان نقش داشته‌اند باید بدانند همین دست پروردگان آن‌ها روزی گریبان آن‌ها را خواهند گرفت.

وی افزود: این واقعیت را گروهک‌های طالبان و القاعده یک دهه قبل در افغانستان با حیله و نیرنگ آمریکایی‌ها و با هدف خارج کردن نیروهای شوری سابق نشان دادند که در اولین مأموریت در مقابل اربابانشان تغییر جهت داده و هم پیمانانشان را در نقاط مختلف دنیا مورد حمله قرار دادند.

امیر پوردستان گفت: بدیهی است که در مورد گروهک‌های تروریستی داعش، النصره، بوکوحرام و سایر گروهک‌های وابسته به القاعده که در عراق، سوریه، یمن و لبنان و... به جنایت علیه بشریت می‌پردازند این موضوع واقعیت خواهد داشت.

وی افزود: دوستان عزیز امروز کشور مستقل یمن به جرم استقلال طلبی، صلح طلبی و عدالت خواهی از سوی تروریست‌های القاعده و کشورهای پشتیبان آن مورد هدف قرار گرفته و ضربات زیادی را متحمل می‌شود.

فرمانده نزاجا اظهار داشت: در این راستا جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که راهبردهای غلط و زیاده‌خواهی برخی کشورهایی که خود را نماینده صلح جهانی می‌دانند نه تنها کمکی به ثبات و امنیت جهان نمی‌کند بلکه آن‌ها هر روز آتش جنگ جدیدی را در منطقه روشن کرده‌اند اما بحران یمن به جز مصالحه و گفتگو راه دیگری نخواهد داشت.

وی افزود: میهمانان گرامی مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده‌اند با همه مساعی خود حاضر به همکاری سازنده و تعامل با همه کشورها در جهت حل ریشه ای مناقشات بین‌المللی بوده و در مسیر صلح و دوستی واقعی حرکت می‌کنند اما ظاهراً برخی کشورهای مدعی حقوق بشر به این مهم تمایل چندانی ندارند.

امیر پوردستان گفت: ملت بزرگ ایران بارها متذکر شده بر اساس باورها و اعتقادات دین مبین اسلام و فتوای مرجع عالی قدر و رهبر معظم انقلاب به‌کارگیری سلاح‌های کشتار جمعی را حرام و مغایر اصول شرافت انسانی دانسته و خواهان منطقه ای عاری از سلاح‌های کشتار جمعی و هسته ای است.

فرمانده نزاجا اظهار داشت: قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اتکا نیروهای مسلح خود بر پایه قدرت نرم یعنی فرهنگ کهن و غنی ایرانی اسلامی و تکیه بر دانش و فناوری بر گرفته از دانشمندان و نخبگان کشور است و به هیچ وجه به سلاح هسته ای نیازی ندارند.

وی تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز بر این باورند که با قدرت ایمان و سلاح‌های متعارف جدید و بومی خود قادر به حفاظت از منافع ملی و تمامیت عرضی کشور بوده و این مهم طی 8 سال جنگ تحمیلی علیه کشورمان و زمین گیر کردن گروهک‌های تکفیری و تروریستی به اثبات رسیده است.

امیر پوردستان گفت: حضار محترم، همان طور که مطلعید مرحله‌ی دیگری از مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه کشورهای 1+5 در حال سپری شدن است که استقبال ایران از مذاکره از موضع قدرت و عزت بوده و به چرخه کامل فناوری هسته ای دست یافته و این مذاکرات صرفاً جهت شفاف سازی فعالیت‌های صلح آمیز هسته ای ایران بوده و نشان دادن تعامل با جامعه بین‌الملل، لذا انتظار این است که طرف مقابل نیز به تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران پایان دهد.

وی افزود: پایبندی جمهوری اسلامی ایران به مفاد مذاکرات هسته ای ژنو و بیانیه سوئیس بر اساس وفای به عهد دینی ، ملی و انسانی و اثبات باور خود جهان بدون خشونت و عاری از سلاح‌های هسته ای است.

فرمانده نزاجا اظهار داشت: میهمانان محترم، امروزه هیچ دولت و ملتی به تنهایی قادر به تأمین امنیت خود و کشورهای هم‌پیمان نیست و رفاه و امنیت و سعادت کشورها در سایه همکاری بین‌الملل میسر می‌شود.

وی افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارند در راستای راهبردهای کلان دفاعی کشور جهت گسترش ثبات و امنیت منطقه با کشورهای دوست همکاری کرده و در جهت صلح پایدار تلاش کنند.

فرمانده نزاجا تصریح کرد: وابستگان نظامی محترم، سلام گرم و صمیمی اینجانب و همکارانم در نیروی زمینی جمهوری اسلامی ایران و پیام صلح و دوستی ارتش و سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را به دولت‌ها، ملت‌ها و ارتش‌های متبوع خود برسانید

امیر پوردستان در پایان از حضار خواست تا به احترام یکی از افسران وابسته نظامی کره شمالی که اخیراً دار فانی را وداع گفته یک دقیقه سکوت کنند.

گفتنی است در این مراسم كنستانتين ولاديميرويچ پانوف از وابستگان نظامی اوکراین نیز به ایراد سخنانی کوتاه برای حضار پرداخت.

همچنین فرمانده نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران درباره دیدار امشب با وابستگان نظامی خارجی خاطر نشان کرد: در این جلسه مطالب بسیار خوبی درباره مقابله با گروهک‌های تروریستی را با وابستگان نظامی کشورهای دوست مطرح کردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار