مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: در سال جاری 52 امامزاده در سطح استان احداث و مرمت می‌شوند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ، حجت الاسلام سیف الله سهرابی افزود: این تعداد امامزاده در استان‌های شیروان ، بجنورد ، اسفراین و مانه و سملقان احداث شده و یا مورد تعمیر و مرمت قرار می‌گیرند.

وی با بیان این که این تعداد امامزاده در سال جاری به بهره برداری می‌رسد، گفت: امامزاده‌ها در استان با استفاده از اعتبارات دولتی،کمک خیرین و نذورات مردم احداث می‌شوند.

حجت الاسلام سهرابی افزود: کمک‌های مردمی برای ساخت امامزداه‌ها به دو صورت نقدی و غیر نقدی و در قالب خرید مصالح و یا همکاری در حال احداث است.

وی گفت: از محل اعتبارات سفر رهبری نیز 30 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و مرمت امامزاده‌ها تخصیص یافت.

 حجت الاسلام سهرابی با بیان این که 156 امامزاده در استان وجود دارد،خاطرنشان کرد: یک سوم از این امامزاده‌ها به اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری تعلق دارد ،بنابراین باید هرگونه ساخت و ساز و تعمیر و مرمت در این امامزاده‌ها با هماهنگی این سازمان صورت گیرد.

وی با اشاره به این که 52 امامزاده استان در دست ساخت است، گفت: برخی از امامزاده ها در استان نیاز به ساخت و ساز و یا تعمیر نداشته و فقط 20 درصد از آن نیازمند به بازسازی هستند، که طی طرح پنج ساله ،احداث این میزان از امامزاده‌ها نیز تا پایان سال 96 به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.