حسن روحانی در بازدید از منطقه ازاد تجاری و صنعتی انزلی و مجتمع بندری کاسپین گفت : امسال سال رونق اقتصادی برای رسیدن به دستاوردهای بزرگ اقتصادی است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان : صبح روز پنجشنبه در سفر استانی رییس جمهور حجت الاسلام حسن روحانی به بازدید منطقه ازاد انزلی رفت و از طرحهای توسعه مجتمع بندری کاسپین و تقاطع غیر سمطح منطقه ازاد انزلی دیدن کرد .

روحانی بعد از بازدید در جمع خبرنگاران اعلام کرد : سال 94 سال رونق اقتصادی است و برای رسیدن به رونق باید صادرات غیر نفتی را بیش از پیش توسعه دهیم که برای رسیدن به این مهم مناطق ازاد در توسعه صادرات غیر نفتی نقش مهمی را دارند .

وی در ادامه افزود : در صورت اتصال بندر انزلی به راه اهن سراسری ، انقلاب بزرگی را در صنعت حمل و نقل شاهد خواهیم بود . پیش بینی می شود پس از اتمام پروژه های زیرساختی محدوده منطقه آزاد انزلی نظیر بندرگاه و اتصال آن به شبکه راه آهن سراسری، شاهد دوران طلایی در صنعت، تجارت و گردشگری منطقه و کشور باشیم چراکه این منطقه حلقه اتصال اقتصاد ملی به اقتصاد و تجارت جهانی است.

رییس جمهور بندر کاسپین را یکی از بنادر مهم دریای خزر در آینده دانست و اظهار کرد : این بندر به 22 پست اسکله تجهیز میشود و ما باید از مسیر دریای خزر حداکثر بهره برداری برای حمل و نقل کالا را داشته باشیم .

وی در مورد تالاب انزلی اعلام کرد : حفظ محیط زیست این تالاب از ضروریات است و باید تمام تلاش ها برای توجه به این امر مهم متمرکز شود   اگر مسئله ی محیط زیست مورد توجه قرار نگیرد ، سلامت زندگی ما در معرض خطر قرار خواهد گرفت .

روحانی به مشکلات زیست محیطی گیلان به ویژه فاضلاب و زباله هم اشاره و خاطرنشان کرد: دولت برای حل این مشکلات زیست محیطی
برنامه ریزی کرده است .

دکتر حسن روحانی به اهمیت توسعه مبادلات اقتصادی ایران با روسیه – آذربایجان – قزاقستان و ترکمنستان اظهار کرد: امکانات بندری و گمرکی منطقه آزاد انزلی در صادرات و واردات و ترانزیت کالا این کشورها هم نقش موثری دارد .



انتهی پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.