دکتر روحانی، در خصوص دستاورد سفرش به گیلان گفت: ما باید از این همه لطف ، محبت و مهمان نوازی مردم بزرگوار و فهیم استان به خاطر حضور پرشورشان در فرودگاه و ورزشگاه شهید عضدی رشت قدردانی و سپاسگزاری کنیم.

بهگزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ؛ دکتر روحانی با بیان اینکه این حضور پرشور نشان دهنده عزم مردم برای حمایت از خادمانشان است افزود: مردم می دانند که با ارتباط نزدیک دولت وملت وبا همدلی وهمزبانی بیشتر همکاری بیشتر به حول و قوه الهی ما می توانیم به اهداف بیشتری دست یابیم .

وی با عذرخواهی از مردم به خاطر حضور نداشتن در همه شهرستان ها تصریح کرد: البته وزرا و معاونین به همه شهرستا نها - مراکز و نقاط مهم سفر کردند که گزارش مفصل آن را بعدا اعلام خواهیم کرد. .

  رییس جمهور با بیان اینکه با حضور استاندار در تهران برای تکمیل خط  آهن قزوین - رشت – انزلی و بندر در دست ساخت کاسپین در منطقه آزاد انزلی تصیماتی اتخاذ شده گفت : اجرای راه آهن رشت به قزوین بسیار  اهمیت دارد و کارهای خوبی دراین زمینه صورت گرفته و انشاالله تاسال اینده این پروژه به بهره برداری می رسد تا مردم بتوانند ازاین امکانات بهره مندشوند .

دکتر حسن روحانی افزود: امیدواریم طرح اول راه آهن قزوین - رشت -انزلی زودتر به پایان برسد و درمسیر بعدی به استارا متصل شود .

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این خط آهن ،گیلان به قفقاز وصل میشود گفت: این مسله برای کشورهای اروپای شرقی حائض اهمیت است وامیدواریم با برنامه ریزی صحیح بتوانیم با اختصاص بودجه لازم وازطریق فاینانس این طرح عملیاتی شود .

رییس جمهور در ادامه به 11 کیلومترباقیمانده آزاد راه رشت - قزوین اشاره کردو گفت : این قسمت آزادراه گلوگاهی شده و برای مردم مشکلاتی به وجود اورده است و اگرچه تکمیلش پرهزینه است وبه اعتباری 900 تا1000 میلیارد تومانی نیاز دارد اما انشاالله بزودی اجرایی وعملیاتی خواهدشد.

دکتر حسن روحانی به اهمیت منطقه آزاد انزلی هم اشاره کرد و گفت: انشاالله تا سال آینده 4 پست اسکله در این منطقه به بهره برداری خواهد رسید که این طرح می تواند برای توسعه و پیشرفت منطقه واستان موثر باشد

وی با بیان اینکه در زمینه کشاورزی گیلان تلاشهایی شده وخواهد شد خاطرنشان کرد: توسعه صنعت نوغانداری برای اشتغال ضروریست که توجه به این بخش اهمیت بسزایی دارد .

رئیس جمهور افزود : در زمینه چای اقدامات و تلاشهایی انجام شد و ادامه دارد

دکتر حسن روحانی با بیان اینکه امروزه در کشاورزی در دنیا دیگر زمینهای کوچک کاربرد ندارد گفت: باید به توسعه زمینهای کشاورزی توجه بیشتری شود.

انتهای پیام/س 

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.