تجاوز و آزار جنسی؛ ابزار جدید گروه‌های تروریستی

سازمان ملل متحد از رواج تجاوز و آزارهای جنسی بوسیله گروههای تروریستی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پرس تی وی؛ گزارش جدید سازمان ملل متحد نشان می‌دهد، گروههای تروریستی به استفاده از شیوه های غیر انسانی تجاوز و آزارهای جنسی برای پیش برد اهدافشان روی آورده‌اند.

"بان کی مون،" دبیر کل سازمان ملل متحد، در روز جهانی "بدن" گفت : در سال گذشته میلادی شاهد افزایش نگران کننده برده داری جنسی، آزار و اذیت جنسی و ازدواج اجباری از سوی گروههای تروریستی بودیم . این اقدامات را از سوی گروههای تروریستی سوریه و بوکو‌حرام بیش از سایرین مشاهده می‌کنیم. آنها از این روش برای شیوه جنگی جدید خود استفاده می‌کنند.

"بان کی مون" در ادامه افزود: گزارش های رسمی نشان می‌دهد حملات جنسی در عراق، سوریه و نیجریه حادثه هایی غیر‌منتظره نبودند بلکه در راستای هدفی از پیش تعیین شده صورت گرفتند. سازمان ملل 45 گروه دخیل در حملات جنسی را در 19 کشور جهان شناسایی کرده است. گروههای تروریستی سوریه و بوکوحرام در میان 11 گروه اول حملات جنسی قرار دارند.

سازمان ملل متحد، ربودن 276 دختر دانش آموز را بوسیله بوکوحرام در سال 2014 یکی از بدترین فجایع انسانی این سال معرفی کرد. فقط 57 دختر موفق به فرار شدند و هنوز از سرنوشت219 نفر دیگر اطلاعی در دست نیست. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار