عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه ما مترصد هستیم در سفر رئیس‌جمهور به این استان، مشکلات زیرساختی را به دولت ارائه کنیم، گفت: دولت گذشته‌ 300 مصوبه بدون نتیجه‌ که تنها باعث فریب مردم شد ارائه کرد و این مصوبات پفکی دوران گذشته تنها خیانتی به استان گیلان بود.

مصوبات پفکی گذشته خیانت به استان گیلان بود"غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی" نماینده مردم رشت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان این که هدف و تلاش از توزیع بودجه‌ سالیانه، توسعه متوازن در کشور است، گفت: متاسفانه در سنوات گذشته هنگام توزیع و اختصاص بودجه به استان گیلان این لطف نشده و  این استان مورد کم لطفی همه دولت‌ها قرار گرفت.

عضو کمیسون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: سند این موضوع هم وجود حجم بالای مشکلات استان و به صورت اخص نرخ بالای بیکاری است.

وی در ادامه افزود: استانی که می‌توانست یک منطقه بسیار جذاب برای توریست‌ها باشد، از داشتن خط ریلی، آزاد راه، فرودگاه، بزرگراه، اسکله و بندر مناسب محروم مانده است.

نماینده رشت اظهار داشت: دریای خزر؛ این سرمایه بسیار بزرگ خدادادی هم بدون استفاده در این استان رها شده است و مسئولان امر هم هیچ گونه توجهی به آن ندارند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی تصریح کرد: در مورد احداث تفرجگاه‌ها و اماکن گردشگری نیز که از قبل سال 71 مورد آمایش قرار گرفته بود تاکنون هیچ اقدامی  انجام نشده و آنچه که از قدیم در استان گیلان بوده نیز تعطیل شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان بیان داشت: عدم نگهداشت ریزش باران و عوامل جوی که بعضا در سال به 1400 میلی‌متر می‌رسد یکی دیگر از مشکلات این استان است که متاسفانه دولت تاکنون هیچ اقدام جدی در مورد آن انجام نداده است.

وی در ادامه افزود: جالب است استانی که سالیانه تا 1400 میلی‌متر بارندگی دارد به دلیل خشکسالی در امر کشاورزی موفق نیست، استان گیلان که می‌توانست حرف اول کشاورزی را در دنیا بزند به دلیل خشکسالی ناشی از عدم تاسیساتی برای نگهداشت ریزش‌های جوی و روان شدن آن‌ها به دریای خزر اکنون موفق نیست.

عضو کمیسون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: طول دریای خزر بالغ بر 300 کیلومتر است و تقریبا به جز مشاهده و رویت، هیچ‌گونه استفاده اقتصادی از آن نمی‌شود.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به اینکه یکی از آلوده‌ترین شیرابه‌های استان را در زمان ریزش باران در این استان داریم، تصریح کرد: میزان شیرابه‌هایی که به زمین نفوذ می‌کنند هر ثانیه 4 تا 5 لیتر است که چاه‌های آب و سفره‌های زیرزمینی را آلوده می‌کند که در هیچ جای دنیا چنین نرخی را نمی‌توان مشاهده کرد و اکنون دو رودخانه آلوده جهان در رشت قرار دارد.

نماینده رشت بیان داشت: نمایندگان مجمع استان گیلان مترصد هستند در سفر رئیس‌جمهور به استان گیلان، مشکلات زیرساخت‌های این استان را به دولت ارائه کنند، دولت گذشته‌ 200، 300 مصوبه بدون نتیجه‌ داشت که تنها باعث فریب مردم شد و این مصوبات پفکی دوران گذشته تنها خیانتی به استان گیلان بود و ما از دولت یازدهم انتظار داریم برای رفع مشکلات این استان اقدام کند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان خاطرنشان کرد: روحانی مسلما در رشت دیداری با نخبگان و ایثارگران خواهد داشت و برای سرکشی و رسیدگی به شهرستان‌های این استان وزرا به نمایندگی از وی خواهند رفت.

شایان ذکر است؛ رئیس‌جمهور چهارشنبه هفته جاری (26 فروردین ماه) در اولین سفر استانی خود در سال 94 به استان گیلان سفر می‌کند.

روحانی در این سفر دیدار عمومی با مردم رشت در ورزشگاه شهید عضدی و دیدار با علما و ایثارگران خواهد داشت.

همچنین نشست‌ توسعه ظرفیت‌های گیلان و با شورای اداری خواهد داشت، البته نشست‌هایی هم با خبرنگاران برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار