سد ارمغان خانه درپی بارندگی های شدید روز گذشته سرریزشد ودر آستانه تخریب قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان؛ مدیر کل بحران استان زنجان؛ با بیان اینکه هر سدی یک میزان سرریزی دارد گفت: سد ارمغان خانه نیز در اثر بارندگی های شدید چند روز اخیر به مرحله سرریزی رسیده است ومتاسفانه در آستانه تخریب قرار گرفته است که ما از این موضوع به وسیله بخشداری قره پشتلو خبردارشدیم.

کرامتی افزود:در  جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران که در ارمغان خانه برگزار شد اکیپ مدیریت بحران در منطقه که متشکل از معاونت آب منطقه ای  ومعاونت راه وشهرسازی شهرستان ها وکارشناسان جهاد کشاورزی برای ارزیابی مدیریتی بحران حاضر و تدابیر لازمه را اتخاذ کردند.

وی با اشاره به اینکه بلافاصله آب ورودی سد منحرف وبه مسیر انحرافی دیگری هدایت شد ادامه داد: همچنین آب ریز سد لایه روبی گردید.

مدیرکل بحران استان با اشاره به اینکه در پی این حادثه سد تاریخی ارمغان خانه دچار خسارت گردید اضافه کرد: سد ارمغان خانه یک سد خاکی محلی است که سالانه در حدود نیم میلیون مترمکعب آب را برای مصارف کشاورزی ذخیره میکند .

کرامتی گفت: سر ریزشدن آب از این سد خاکی امکان تخریب و تخلیه آب پشت سد را در پی داشت که در این صورت اهالی روستای آلمالو که در پایین دست این سد ساکن هستند با خطر سیل و آبگرفتگی مواجه می شدند

وی خاطرنشان کرد:برای پیشگیری از این خطر احتمالی آسیب های ناشی از آن اهالی روستای آلمالو به مراتع مرتفع منتقل شده ودر چادر های امدادی مستقر شدند.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.