اصفهان؛

برپایی نمایشگاه تبادل کالا در نجف اشرف با هدف توسعه گردشگری

معاون استاندار و فرماندار کاشان،از توسعه همکاریهای گردشگری و صنعتی با هیات عالی گردشگری عراق خبر داد.

ابوالفضل صدرائیه، دیشب در حاشیه دیدار با "عبدالحسین الاشبلی" قائم مقام استاندار نجف اشرف و عضو هیات عالی گردشگری عراق در هتل سرای عامری های کاشان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان گفت: طی این دیدار گفتگوهایی در خصوص توسعه همکاری های حوزه های گردشگری و بخش صنعت این شهرستان با نجف اشرف با توجه به جاذبه های گردشگری و پتانسیل صنعتی کاشان و بازار مناسب آن در عراق انجام شد.

وی، همدلی ملت ایران با شیعیان عراق در حوزه گردشگری مذهبی و سفرهای زیارتی مردم دو کشور به ویژه علاقه و ولایت مداری شهروندان مومن و مذهبی در کثرت سفر به عتبات عالیات را تاکید کرد و گفت:هم اکنون موقعیت مناسب و ظرفیت استفاده ویژه ای از این همدلی در حوزه گردشگری و تقویت اقتصاد این حوزه و بخش صنعت کاشان با استان نجف در عراق فراهم شده است که طی هماهنگی های لازم و مذاکرات انجام شده تشکیل کمیته این همکاری در دستور کار قرار گرفت.

به گفته وی، برپایی نمایشگاهی درراستای تبادل کالا و تشریح محورهای گردشگری تاریخی، مذهبی و فرهنگی در نجف اشرف و تعاملات بیشتر سی احتی، صنعتی و تجاری هدف از تشکیل این کمیته است.

قائم مقام استاندار نجف اشرف، نیز در ادامه این گفتگو هدف از سفر به کاشان را بازدید از وضعیت گردشگری و صنعتی در این شهرستان دانست و افزود: طی مذاکرات انجام شده با فرماندار کاشان توسعه همکاری ها و تعاملات گردشگری و صنعتی کاشان و نجف اشرف پیگیری و عملیاتی می شود.

"عبدالحسین الاشبلی" با اشاره به تشریح فرماندار از وضعیت اقتصادی و توریستی شهرکاشان و معرفی جاذبه های متعدد آن برای هیات عالی گردشگری عراق افزود: آشنایی با ظرفیت های موجود در کاشان موجبات همکاری بین دو شهر کاشان و استان نجف و پیشنهادهای طرفین را فراهم کرد که در آینده نزدیک محقق می شود.

وی بازدید گروه 25 نفره اقتصادی گردشگری از استان نجف اشرف از کاشان از جمله شهردار نجف، مدیر کل فرآورده های نفتی استان نجف ومدیر کل امور بانوان این استانداری را یادآورشد و گفت: 15 نفر از مدیران کل استانداری نجف این گروه را همراهی می کنند.

به گفته وی، زیارت گردشگران مذهبی از کشور عراق در شهرهای مذهبی مشهد و قم را همراه با بازدید آنها از کاشان و تبادل بازار کالا از جمله موارد این توسعه همکاری بین هیات عالی گردشگری عراق با شهر کاشان است.

گفتنی است: عبدالحسین الاشبلی" قائم مقام استاندار نجف اشرف و عضو هیات عالی گردشگری عراق و هیات همراه پس از بازدید خانه تاریخی عامری ها از شرکت فرش یلدای کویر کاشان نیز در راستای توسعه همکاریهای متقابل گردشگری و صنعتی کاشان دیشب این شهرستان را به مقصد شهر گنبدهای فیروزه ای پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی استان اصفهان ترک کردند. 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.