اصفهان؛

وضعیت کیفی هوای اصفهان سالم است

رئیس آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: با توجه به وزش باد و بارش های پراکنده باران به صورت رگبار در شب گذشته از غلظت غبار کاسته شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان بابک صادقیان با اشاره به گرد و غباربودن آسمان اصفهان در دو روز گذشته اظهار کرد: وضعیت کیفیت هوای شهر اصفهان از نیمه شب گذشته تا 7 بامداد امروز دوشنبه 24 فروردین با میانگین 63 (AQI) در وضعیت سالم ثبت شده است.

وی گفت: در حال حاضر غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از 10 میکرو متر و ذرات کوچکتر از 2.5 میکرو متر که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف می باشد در هوای اصفهان پایین و در شرایط استاندارد قرار دارد.

صادقیان با بیان اینکه طی دو روز گذشته در ساعات میانی روز شرایط گرد وغبار در هوا ایجاد می شد افزود: با توجه به پیش بینی های هواشناسی شرایط آینده هوا مشخص می شود.

وی افزود: گرد و غبار طی دو روز گذشته از ناحیه غرب وجنوب غرب کشورو از سمت کشورهای همسایه با وزش باد وارد هوای اصفهان شده است.
بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از 50 تا 0 هوای خوب، 100 تا 51 هوای متوسط ، 150 تا 101ناسالم برای گروه های حساس، 200 تا 151ناسالم، 201تا 300 خیلی ناسالم، 301تا 500خطرناک است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: کیفی ، هوا ، شرایط ، سالم ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.