اصفهان؛

ترمينال خارجي فرودگاه شهيد بهشتي اصفهان تا پايان سال تكميل مي شود

مديركل فرودگاه استان اصفهان از پيشرفت ۵۵ درصدي مرحله دوم ترمينال خارجي فرودگاه شهيد بهشتي با زيربناي ۶هزار متر مربع خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، علي قاسم زاده با اشاره به اينكه مجموعه فرودگاه ها در كشور به عنوان يكي از دروازه هاي اصلي هستند، ادامه داد: مجموعه فرودگاه اصفهان نيز به عنوان يكي از دروازه هاي اصلي اصفهان است. 

.   مديركل فرودگاه استان اصفهان با تاكيد بر اينكه ورود و خروج مردم و مسئولان با استفاده از فرودگاه ها انجام مي شود، تصريح كرد: تردد توريسم داخلي، فرهنگي، پزشكي، دانشگاهي و صاحبان صنايع و سرمايه در كشور از طريق فرودگاه ها انجام مي شود

وي با بيان اينكه استانداري اصفهان در دو سال گذشته طرح جامع مديريت حمل و نقلي را به دانشگاه اصفهان سپرده بود، اضافه كرد: در دنيا حدود ۱۰ درصد و در ايران حدود ۵ درصد از سفرها با استفاده از سيستم هوايي انجام مي شود

قاسم زاده با اشاره به اينكه فرودگاه اصفهان به عنوان فرودگاه مطرح و درجه يك در كشور مطرح است، تاكيد كرد: اصفهان در بحث صنعت هوايي معين تهران است و طوفان هفته گذشته در تهران سبب شد كه مسافران براي ۱۷ پرواز تهران به اصفهان مراجعه كنند.

وي با تاكيد بر اينكه به دليل نقش و جايگاه اصفهان پروازهاي اصفهان قابل توجه است، افزود: كسب گواهينامه فرودگاهي تاييد كننده اين است كه اين فرودگاه از نظر پروازها در وضعيت مطلوبي قرار دارد.

مديركل فرودگاه استان اصفهان با بيان اينكه وضعيت فرودگاه در كشور مطلوب است گفت: پس از كسب اين گواهينامه تاكنون سه گروه كه براي بازديد از فرودگاه ها به كشور آمده اند از اصفهان بازديد داشته اند.  

وي بازسازي كامل عوامل پروازي، بدنه سازي پرژكتورهاي دكل هاي برق، بازسازي جاده بين باندها و موارد ديگر را از اقدامات انجام شده در اين مجموعه دانست و اظهار كرد: فاز نخست ترمينال خارجي با زيربناي ۶هزار متر مربع اجرايي شده و از چهار سال گذشته تاكنون مورد بهره برداري قرار گرفته است

قاسم زاده ادامه داد: فاز دوم ترمينال خارجي فرودگاه شهيد بهشتي با زيربناي ۶هزار متر مربع ۵۵ درصد پيشرفت فيزيكي دارد و درصدد تكميل اين ترمينال تا پايان سال جاري هستيم.

وي با تاكيد بر اينكه احداث پليس فرودگاه، احداث ميدان در سه راهي پاويون و نصب آنتن رادار نيز از ديگر اقدامات صورت گرفته در اين مجموعه محسوب مي شود، تصريح كرد: تعمير موتور آنتن radar، احداث شبكه جمع آوري و انتقال فاضلاب فرودگاه و تعريض هواسازي هاي داخلي نيز در اين مجموعه صورت گرفته است.

مديركل فرودگاه هاي استان اصفهان با بيان اينكه در سال گذشته پروازهاي خارجي ۱۳.۶ دهم درصد و پروازهاي داخلي ۵.۲ دهم درصد رشد داشته است، گفت: بار ورودي پروازهاي خارجي فرودگاه استان ۱۲.۹ دهم درصد و بار ورودي پروازهاي داخلي نيز ۷.۶ دهم درصد رشد داشته است.

 قاسم زاده با تاكيد بر اينكه درآمد فرودگاه شهيد بهشتي اصفهان در سال گذشته ۱۴ ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان و هزينه اين فرودگاه نيز در سال گذشته ۲۳ ميليارد تومان بوده است، ادامه داد: ما در بحث تاكسي با مشكل مواجه هستيم و ۱۶۰ تاكسي در مجموعه فرودگاه اصفهان فعاليت مي كنند كه ۵۰ درصد از اين تاكسي ها نياز به نوسازي دارند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.