معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه کشورمان تاکید کرد در صورتی که مسئولان سعودی اقدام موثری نداشته باشند و امنیت و آرامش کامل زائران ایرانی را تامین نکنند، تهران در این خصوص تصمیم را لازم اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم،" حسین امیرعبداللهیان "  معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه کشورمان  در گفتگو با این شبکه تاکید کرد: در صورتی که مسئولان سعودی اقدام موثری نداشته باشند و  امنیت و آرامش کامل زائران ایرانی را تامین نکنند، تهران در این خصوص تصمیم لازم را اتخاذ خواهد کرد.

امیرعبداللهیان در خصوص تعرض ماموران امنیتی سعودی به دو نوجوان ایرانی در عربستان افزود: دو مامور خطاکار در این حادثه دستگیر شده‌اند و ما در انتظار صدور حکم مجازات عاملان این رفتار غیر انسانی ماموران سعودی هستیم.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های فشرده صورت گرفته، یک مقام عالی رتبه سعودی در دیدار با سفیر کشورمان در ریاض اعلام کرد عاملان تعرض به دو نوجوان عمره‌گذار ایرانی شناسایی و دستگیر شده‌اند و به اشد مجازات خواهند رسید.

وی ادامه داد: سفیر ایران در عربستان در تماس با مقام‌های سعودی، به صورت مستمر و جدی پیگیر این رویداد تاسف انگیز و حصول نتیجه برای مجازات عاملان آن است. 

به دنبال بروز حادثه تلخ سوء استفاده جنسی از دو نوجوان ایرانی توسط ماموران سعودی در فرودگاه جده، «مرضیه افخم»، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز اعلام کرد: مسوولان بخش‌های ذی‌ربط عربستان سعودی اعلام کرده‌اند موضوع را پیگیری می‌کنند و تا عصر روز گذشته نیز بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی به وسیله سرکنسولگری ما در جده، نتایج اولیه اقدامات مسوولان عربستان از تشکیل پرونده برای متهمان در یکی از شعب دادسرای مرتبط حکایت دارد و شواهد حاکی از پیگیری مسوولان ذیربط سعودی است و امیدواریم این روند با جدیت کامل تا صدور حکم و مجازات افراد یاد شده ادامه یابد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، جده ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
رضا علیوند
۰۲:۰۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۴
با سلام جناب عبداللهیان باشناختی که بنده از جماعت سعودی دارم و طرز فکری که در میان این جما عت وحشی نسبت به ایرانیان وجود دارد بعید می دانم که نتیجه ای بگیرید و فکر هم نکنید که این عمل فقط در مورد جوانان ما اتفاق افتاده لذا تو صیه مکنم از طریق تمامی شبکه های اجتماعی در سراسر جهان موضوع را اطلاع رسانی کنید و از همه کسانی که تا کنون مورد تجاوز ماموران سعودی در فرودگاهای مختلف ان کشور قرار کرفته اند
بخواهید که با هیئتی ;iمنسوب مکنید تماس
بگیرند خواهید دید در هر سال هزاران نفر مورد این تجاوزات قرار گرفته اند و از ترس ابرو دم نزده اند که نهایتا کمک خواهد کرد به شناخت دولت ومردم عربستان سعودی
به همه جهانیان.

با احترام رضا علیوند
آخرین اخبار