ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری، 552 قطعه ماهی کپور از سه متخلف صید غیر مجاز در تالاب بین المللی چغاخور کشف و ضبط کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد با اعلام این خبر و با بیان اینکه وزن ماهی های صید شده بالغ بر 470 کیلوگرم می باشد، گفت: متخلفان مذکور با استفاده از تاریکی شب و با استفاده از 1900 متر تور انتظاری اقدام به صید غیرمجاز ماهی در تالاب چغاخور نموده و با یکدستگاه خودرو یخچال دار قصد انتقال ماهی های صید شده به بازار را داشتند که پس از تعقیب و گریز طولانی توسط مأمورین، دستگیر شدند.

شهرام احمدی افزود: این متخلفین پس از تشکیل پرونده و به همراه مکشوفات، برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

وی گفت: بر اساس قانون شکار و صید، در حال حاضر ضرر و زیان وارده به محیط زیست از بابت صید غیرمجاز هر قطعه ماهی کپور، معادل یکصد هزار ریال تعیین شده است  .

تالاب بین‌المللی و زیبای چغاخور با مساحتی حدود ۲۳۰۰ هکتار در نزدیکی شهر بلداجی از توابع شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری و در فاصله 65 کیلومتری از شهرکرد، مرکز این استان قرار دارد.

فضای وسیع، هوای مطبوع، چشم‌انداز زیبا و وجود انواع پرندگان مهاجر و بومی همراه آداب و رسوم اصیل بختیاری‌ها، این تالاب را در ردیف یکی از کانون‌های مهم جذب گردشگری در استان چهارمحال بختیاری و حتی کشور قرار داده‌ است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.