شهرکرد؛

مبارزه شیمیایی با علف های هرز مزارع گندم و جو

مدیر زراعت اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از آغاز مبارزه شیمیایی با علف های هرز در سطح 23 هزار هکتار از مزارع گندم و جو در سراسر این استان خبر داد.

سیروس بیک بکان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد، با اشاره به اینکه مبارزه با علف های هرز پهن برگ و باریک برگ مزارع گندم و جو در چهارمحال و بختیاری، تا اوایل خرداد ادامه دارد، گفت: بهترین زمان برای این مبارزه، قبل از به ساقه رفتن مزارع و پس از وقوع بارندگی ها می باشد.

به گفته وی، مبارزه شیمیایی با علف های هرز، تاکنون در سطح 2 هزار هکتار از مزارع شهرستان لردگان و 200 هکتار از مزارع شهرستان اردل انجام شده است.

مدیر زراعت اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مبارزه با علف های هرز، عملکرد مزارع را 25 تا 30 درصد افزایش می دهد، افزود: شیوه و نوع مبارزه شیمیایی بر اساس انواع علف های هرز متفاوت است.

بیک بکان اضافه کرد: عدم مبارزه با علف های هرز، سبب رشد سریع آنها و استفاده بیشتر از مواد غذایی خاک، و نهایتاً تولید بذر و آلودگی زمین های کشاورزی و افت کیفیت و میزان محصول مزارع می شود.

مجموع سطح زیر کشت محصولات زراعی در استان چهارمحال و بختیاری، حدود 140 هزار هکتار است که بیش از 78 هکتار آن مربوط به مزارع گندم و جو آبی و دیم می باشد و در سطح 23 هکتار از این میزان، مبارزه شیمیایی با علفهای هرز صورت می گیرد. 


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.