قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: رشد حداقل 20 درصدی را در سال 94 برای صادرات غيرنفتی کشور در نظر گرفته‌ايم.

هدف گذاري رشد 20 درصدي صادرات غيرنفتي در سال 94به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا؛ مجتبي خسروتاج با اشاره به اينکه دراين جهت برنامه ريزيهاي لازم صورت خواهد گرفت افزود: بخشي از اقدامات مورد نياز در اين زمينه به سرمايه گذاري مناسب برخواهد گشت و امسال شاهد به بهره برداري رسيدن اين طرح‌ها خواهيم بود.

وي همچنين افزود: در برخي بخش‌ها از جمله کشاورزي شايد نيازمند آن باشيم که از ظرفيت‌هاي اضافي استفاده بهينه تري انجام دهيم به طوري که مي‌توان با برنامه‌ريزي هدفمند و مناسب در زمينه مازاد توليد داخل، جلوي ضايعات را گرفته و از اين ظرفيت‌هاي اضافي در جهت مقاصد صادراتي بهره ببريم.

به گفته معاون توسعه بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش معدن نيز همانند سال گذشته با جديت موضوع تکميل زنجيره معدن دنبال خواهد شد تا بتوانيم محصول با ارزش افزوده بالاتر را در بخش معدن داشته باشيم.

خسروتاج همچنين برنامه ريزي براي توسعه و مشارکت براي ارتقاي صنعت توريسم را مورد اشاره قرار داد و گفت: اين صنعت نقش موثري در ايجاد اشتغال به همراه خواهد داشت از اين رو ما تلاش مي‌کنيم به منظور رونق اين صنعت تعاملات لازم را که زمينه مناسب براي صادرات صنايع دستي و استفاده از ظرفيت‌هاي موجود داراست به عمل آوريم.

وي ادامه داد: دربخش صنايع نيز در گروه‌هاي مختلف صنعتي برنامه ريزيهاي مورد نياز صورت گرفته تا بتوانيم دراين باره نيز به اهداف تعيين شده دست يابيم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار