متأسفانه گاهی جوانان عشق واقعی را با عشق کاذب اشتباه گرفته و زندگی مشترک خود را بر اساس احساسات زودگذر بنا می‌کنند.

عشق واقعی را با عشق کاذب اشتباه نگیرید!
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، متأسفانه در برخی از موارد ما معنای عشق واقعی را ندانسته، آن را با عشق کاذب یا غیرحقیقی اشتباه می‌گیریم و ازدواج خود را که مرحله تازه‌ای از زندگی ما محسوب می‌شود با این احساس‌های زودگذر بنا می‌کنیم.
 
برای تشکیل زندگی مشترک لازم است که ابتدا به بلوغ جسمی، روحی، فکری و... رسیده باشیم، سپس با توجه به معیارهای مشترک یکدیگر و بینش درست ازدواج کنیم.
 
بر این اساس متین‌السادات نصری، روان‌شناس، مشاور و مدرس دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اختلاف عشق واقعی از عشق کاذب گفت: نیاز به عشق خصیصه‌ای است که در همه انسان‌ها وجود دارد و بشر محتاج آن است.
 
وی تصریح کرد: هنگامی عشق آمال و احساسات ما را رنگ و نشاط یا شادابی می‌بخشد که از سرچشمه واقعی نشأت بگیرد.
 
نصری تأکید کرد: چنین کالای با ارزشی به این سادگی‌ها به دست نمی‌آید و آن چه که بشر در بسیاری از موارد به آن دل خوش می‌کند، کالای تقلبی بوده که فقط آغشته به احساس و عاطفه‌های زودگذر است.
 
این روان‌شناس یادآور شد: بنابراین ازدواج نباید بر اساس عشق‌های زودگذر و غیرواقعی صورت بگیرد بلکه باید همراه با انتخابی دقیق، حساب شده و به دور از هر گونه احساس زودگذر باشد، آن هم وقتی که فرد به رشد و بلوغ جسمی، روحی، عقلی، فکری، اجتماعی رسیده باشد نه در سنی که احساساتش در غلیان بوده و عشق مفهوم واقعی خود را ندارد.
 
نصری افزود: هر چیزی که فقط ظاهر دوست‌داشتنی داشته و یا هر حرفی که به ظاهر کام دل را شیرین می‌کند، می‌تواند به عشق کاذب یا غیرواقعی تبدیل شود. عشق و علاقه‌ای که فقط در ظاهر و کلام بروز کند، نه تنها دوام نداشته بلکه مقدمه‌ای بر بروز مشکل‌های سخت و طاقت‌فرسات.
 
وی در انتها به زوجین سفارش کرد: زوجین باید در زندگی مشترک به دنبال علاقه غیرمشروط و همراه با محبت بی‌قید و شرط باشند.
 
گفتنی است ضمن بروز محبت و عشق واقعی بین زوجین رعایت حفظ استقلال یکدیگر هم ضروری است.

گزارش از ایده مفرح

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار