یک مشاور مذهبی گفت: یکی از راههای رسیدن به کمال و آرامش در زندگی افراد ازدواج مناسب است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا رحمانی مشاور مذهبی در گفت‌و‌گو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  در رابطه با ازدواج مناسب، اظهار کرد: ازدواج مناسب و به موقع می‌تواند باعث ایجاد آرامش و بازشدن ذهن و دید برای تصمیم‌گیری‌های مهم در زندگی شود.

وی با اشاره به تفاوت‌های زن و مرد در مواجهه با مسائل گفت: ابعاد برداشت و نگرشهای زنان و مردان کاملاً با هم متفاوت است و حتی در برخی از مسائل نقطه مقابل هم هستند. به طور مثال زنان جزءنگر هستند اما مردها کل نگرند و به همین دلیل مردها توانایی مدیریت‌های بزرگ را دارند و زنان برای مدیریت‌های جزئی‌تر مناسبند.

رحمانی در ادامه در زمینه رسیدن به کمال و ارتباط آن با ازدواج مناسب، افزود: تفاوتهای ساختاری بین زنان و مردان باعث می‌شود تا بدون قرار گرفتن در کنار هم ناقص به نظر بیایند به همین دلیل فقط زمانی این نقص پایان می‌یابد و هر دو به کمال خواهند رسید که در کنار هم قرار گیرند و ازدواج کنند.

این مشاور مذهبی در پایان گفت: رسیدن به کمال صرفاً با ازدواج به وجود نمی‌آید، بسیاری ازدواج‌های ناموفق وجود دارند که باعث کامل شدن و یا به کمال رسیدن زوجین نشده است لذا در صورتی دو فرد با پیوستن به هم و ازدواج به کمال می‌رسند که ازدواجشان عقلانی بوده و مناسب هم باشند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ازدواج ، ادغام ، زوجین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار