حاشیه‌های رادیو تلویزیون در بهمن ماه 93؛

ادامه انتصابات صدا و سیما در بهمن ماه 93 / توقف پخش فیلم و سریال از رادیو نمایش

با توجه به ماهیت بصری و غیر شنیداری‌ فیلم و سریال‌های تلویزیونی و عدم برقراری ارتباط مؤثر مخاطب رادیو با حوزه بصری‌، پخش هرگونه فیلم و سریال تلویزیونی از رادیو نمایش متوقف شد.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ در بهمن  ماه 93 رادیو و تلویزیون با رویدادهای مختلفی همراه بود.

بنابر این گزارش، رییس سازمان صداوسیما به پیشنهاد معاون امور مجلس و استان‌های صداوسیما، علی صادق مقدسی را برای مدت سه سال به سمت مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران منصوب کرد.

طی حکمی از سوی معاون صدا، صدیقه اعتماد سعید در سمت مدیر شبکه رادیویی سلامت منصوب شد.

نسرین ابروانی معاون صدا، در پی درگذشت مشفق کاشانی -شاعر پیشکسوت و هنرمند رادیو - ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده این هنرمند فقید و اهالی شعر و ادب، پیوند آن مرحوم با شعر و رادیو را نشان از اصالت و نجابت این شاعر فرهیخته دانست.

مدیر شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای الفرات در بازدید از مرکز امور بین‌الملل صداوسیما، خواهان بسط و توسعه همکاری‌های رادیو - تلویزیونی با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شد.

طی حکمی از سوی اکبر رضایی، مدیر شبکه رادیویی اقتصاد، رضا کوچک زاده به سمت مدیریت رادیو گفت‌وگو انتخاب شد.

دکتر محمد‌سرافراز، رییس سازمان صدا‌و‌سیما به پیشنهاد معاون امور مجلس و استان‌ها، مسعود‌ احمد‌افزادی، را برای  مدت سه سال به سمت مدیر کل صدا‌ و سیما‌ی مرکز اصفهان منصوب کرد.
 
طی حکمی از سوی علی‌اصغر‌ پور‌محمدی‌، فاطمه‌بداغی‌، مشاور حقوقی معاون سیما در امور برنامه‌ای شد.
 
همچنین با حکم حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین‌ موسوی‌‌مقدم، معاون امور مجلس و استان‌ها، جعفر‌ مراغه‌ای‌، به سمت مدیر کل صدای استان‌ها منصوب شد.
 
مستند "دیدار‌" که با هدف روایت حاشیه‌های دیدار ورزشکاران با مقام معظم رهبری در شبکه مستند تولید شده است، به روی آنتن رفت. 

محمد‌رضا‌ قربانی، مدیر مرکز  هنرهای نمایشی رادیو‌ و رادیو نمایش بیان کرد: با توجه به ماهیت بصری و غیر شنیداری‌ فیلم و سریال‌های تلویزیونی و عدم برقراری ارتباط مؤثر مخاطب رادیو با حوزه بصری‌، پخش هرگونه فیلم و سریال تلویزیونی از رادیو نمایش متوقف شد.
 
برنامه "دیروز‌، امروز، فردا"‌، به تحلیل نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی پرداخت.

برنامه «کافه رادیو» شبکه جوان اخبار و رویدادهای هنری سی وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را انعکاس داد.

همزمان با دهه مبارک فجر، رسانه ملی برای این ایام ویژه برنامه‌های مختلفی را تدارک و پخش کرد. 

شبکه یک سیما به مناسبت دهه مبارک فجر، هر روز با پخش فیلم‌های سینمایی مهمان خانه‌های مخاطبان این شبکه است. «برج آزادی» عنوان ویژه برنامه ترکیبی دهه فجر از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما است.    

شبکه آموزش هم به مناسبت این ایام، برنامه‌های مختلفی چون «شاخص»، «خط سرخ انقلاب»، «انقلاب به روایت مستندسازان» و انیمیشن «پاییز گرم»، «وقایع نگاری» و «لبخند فجر» را به روی آنتن برد.   
  
سیزده شبکه رادیویی با پخش برنامه‌های ویژه و متنوع، دستاوردهای باشکوه انقلاب اسلامی ایران را منعکس کردند.
     
همچنین، در سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه «رادیو هفت» آیتم جدیدی را در ایام دهه فجر به آیتم‌های خود اضافه کرد که این آیتم با اجرای حامد اکبری، به بیان نشانه‌ها و مسائلی که به انقلاب و دهه فجر مربوط می‌شود، می‌پردازد. بسیجیان صدا و سیما در حرم مطهر امام خمینی (ره) با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند.
   
همچنین با آغاز سی و سومین جشنواره فیلم فجر، صدا و سیما برنامه‌هایی را پخش کرد.  رادیو با برنامه های «استودیو هشت»، «پرانتز باز» و «دیالوگ» از افتتاحیه تا اختتامیه، جشنواره فیلم فجر را از محل برگزاری جشنواره به صورت زنده پوشش خبری دادند.  
    
برنامه «هفت» شبکه سه سیما نیز در روزهای برگزاری جشنواره فیلم فجر به صورت زنده برنامه داشت. شبکه یک نیز با برنامه‌ای با عنوان «سیمرغ سی و سوم» از کاخ جشنواره آخرین اخبار و رویدادهای جشنواره فجر را پوشش داد.     

همچنین، شبکه آی فیلم با برنامه «سینما آی فیلم» در ایام جشنواره فیلم فجر، هرشب به پوشش رویدادهای این اتفاق پرداخت. این برنامه به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی از طریق شبکه آی فیلم به روی آنتن رفت.     

در دیگر رویداد بهمن ماه 93، "صدای آشنا" که برای ایرانیان مقیم خارج از کشور برنامه پخش می‌کرد، پیرو سیاست جدید سازمان صدا و سیما از جمع شبکه‌های رادیویی حذف شد وشبکه‌های رادیویی «کتاب»، «فصلی» و «خانواده» هم حذف و یا با سایر شبکه‌ها ادغام شدند.
    
با حکم علی اصغر پورمحمدی معاون سیما، منصور قصری‌زاده به سمت مشاور معاون سیما در امور قرآن و معارف اسلامی منصوب شد.

رسانه ملی همزمان با ایام دهه مبارک فجر، در روز 22 بهمن، در بخش های مختلف خبری و پخش تلاش كردند این حماسه بزرگ مردمی را پوشش دهند. در راهپیمایی 22 بهمن ده ها مركز ثابت برای ارتباط مستقیم راهپیمایان با شبكه های رادیویی و تلویزیونی برپا شده بود. در استان‌های مختلف كشور نیز انعكاس راهپیمایی عظیم مردم از طریق امواج تلویزیونی میسر شد و همه شبكه‌های استانی در ارتباط مستقیم با شبكه شما و دیگر شبكه های سراسری، بخش هایی از راهپیمایی مردم استانشان را به روی آنتن بردند.
  
همزمان با برگزاری سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، شبکه‌ رادیویی تهران این رویداد مهم سینمایی و فرهنگی  را با عنوان "برنامه 33 " پوشش داد. برنامه رادیویی «پرانتز باز»، اختتامیه جشنواره فیلم فجر را  به صورت زنده پوشش خبری داد. همچنین شبکه نمایش سیما منتخب اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر را به روی آنتن برد.
 
مستند "سفر به آمادای" از تولیدات مراکز صدا وسیمای جمهوری اسلامی در بخش سینما حقیقت جشنواره فیلم فجر، جایزه ویژه هیئت داوران و تندیس بلورین کسب کرد.
 
انتشار کتاب نکوداشت محمدعلی کشاورز با عنوان «دل‌شده» به کوشش رامک صبحی و شاهین امین همزمان با آغاز سی‏‌وسومین جشنواره فیلم فجر بود. مراسم بزرگداشت این هنرمند در جشنواره فیلم فجر و تقدیر از نیم قرن حضور او در عرصه بازیگری تئاتر، سینما و تلویزیون برگزار شد.

دکتر محمد سرافراز در آخرین سانس جشنواره به برج میلاد آمده بود. رییس رسانه ملی را علیرضا رضاداد دبیر جشنواره همراهی می‌کرد. این حضور در حالی انجام شد که سالها رئیس سازمان صدا و سیما در جشنواره فیلم فجر حاضر نشده بود. 

دکتر جعفری معاون سرمایه انسانی صداوسیما در مراسم تودیع رییس گزینش سازمان صدا و سیما از تلاش‌ها و زحمات منصور قصری زاده قدردانی کرد.

دکتر محمد سرافراز رئیس رسانه ملی در حکمی "داوود نعمتی انارکی" را به سمت مدیر کل روابط عمومی رسانه ملی منصوب کرد. وی پیش از این نیز مدیریت روابط عمومی معاونت سیما را در دوران ریاست سید عزت‌الله ضرغامی در سال 91 عهده دار بود. 
 
همچنین دکتر سرافراز به پیشنهاد معاون امور مجلس و استان‌ها "احمد پهلوانیان" را برای مدت سه سال به سمت مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد منصوب کرد. 

طی احکام جداگانه‌ای از سوی "نسرین آبروانی" معاون صدا، "حمید قاسمی" به سمت مدیر شبکه ورزش و "رضا کوچک زاده تهمتن" به سمت مدیر رادیو گفتگو منصوب شدند.
 
نشست مشترک برای همفکری و تعامل شبکه رادیویی فرهنگ با مؤسسه خانه کتاب با حضور مدیر رادیو فرهنگ و مدیر عامل خانه کتاب برگزار شد.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار