معاون صدا خبر داد:

اتمام چابک سازی در معاونت صدا

نسرین آبروانی درنشست تخصصی معاونان صدای مراکز استان ها با بیان اینکه به اقتضا شرایط، تعداد شبکه های رادیویی به27 شبکه رسید گفت: با توجه به افزایش کمی شبکه های رادیویی و عدم توجه به آموزش نیروی کارآمد و کیفی سازی برنامه هایی رادیویی، این شبکه ها نتوانستنند مخاطب جدی برای رادیو جذب کنند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت امور مجلس و استان ها؛ معاون صدای رسانه ملی با اشاره به اینکه چابک سازی در معاونت صدا تمام شده است افزود: در حال حاضر 14 شبکه رادیویی، قرآن، ایران، جوان، سلامت، تهران، صبا، فرهنگ، پیام، آوا، اقتصاد، تلاوت، گفتگو، ورزش و نمایش فعالیت می کنند. 

وی ادامه داد: با اتمام چابک سازی در معاونت صدا 48درصد پست های مدیریتی حذف شدند و همچنین گروه های شبکه های رادیویی نیز 40 درصد کاهش پیدا کردند.  

آبروانی با بیان اینکه تولید برنامه های رادیویی ظاهری بسیار ساده اما کار بسیار سختی را می طلبد تصریح کرد: رعایت نکاتی همچون استفاده از طراحی اولیه برنامه، آرم زیبا و سفارش متن، انتخاب گویندگان با سواد و خوش صدا و تهیه کنندگی خوب باعث جذابیت برنامه ها خواهد شد.

وی مهمترین نقطه ضعف برنامه های رادیویی در تهران و استان ها را ضعف محتوا و نویسندگی دانست و گفت: نباید برنامه ای بدون متن و محتوای مناسب از شبکه های رادیویی پخش شود.
 
معاون صدای رسانه ملی با اشاره به اینکه برای ما حرف خوب زدن مهمتر از خوب حرف زدن است از معاونین صدای مراکز خواست تا برنامه های خنثی، سبک و بی محتوا از شبکه های استانی پخش نشود. 

وی در ادامه با بیان اینکه برنامه های ارزشمندی را از شبکه های استانی شنیده است گفت: استعدادهای خوبی در بخش های مختلف برنامه سازی در شبکه های استانی وجود دارد که با همکاری و مشارکت با شبکه های سراسری امکان شناخت و پرورش این افراد وجود دارد.  

وی ضمن درخواست از معاونین صدای شبکه های استانی به تبادلات برنامه ای و اجراهای مشترک با شبکه های سراسری ،تصریح کرد: با شناسایی پتانسیل های هر استان و توجه به سوژه هایی همچون مفاخر و مشاهیر استانی، گردشگری و... می توان همکاری و تعامل با شبکه های استانی را بیش از پیش گسترده داد.   


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار