عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی:

کاهش قیمت مصالح ساختمانی افت کیفیت را رقم می‌زند

واهبی گفت: رقابت در برابر قیمت کمتر کاهش کیفیت و استاندارد بودن مصالح ساختمانی را به دنبال دارد بنابراین با خرید مصالح ارزان‌تر نباید افت کیفیت را رقم زد.

مرادعلی واهبی، عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران افزود: رقابت بر سر کاهش قیمت، کاهش کیفیت را به دنبال دارد و استفاده از روش‌های سنتی و نامشخص بودن مصالح فنی باعث می‌شود قیمت کمتر حرف اول را بزند و نه کیفیت و استاندارد بودن.

مسئول کمیته نظارت در سازمان نظام مهندسی در پاسخ به اینکه آیا شرط استانداردسازی مصالح ساختمانی رقابت در بازار است؟ تصریح کرد: همین رقابت در بازار باعث شده که سطح استاندارد بودن مصالح کاهش پیدا کند.
 
واهبی افزود: ساخت‌وساز به روش‌های سنتی چنانچه با استفاده از مصالح بی‌مورد و ناکارآمد به همراه باشد نتایج خوبی را در کیفیت کار ندارد.
 
وی با بیان اینکه در روش‌های سنتی پرت مصالح داریم، خاطر نشان کرد: ارتقاء کیفیت در مصالح، مهارت‌های فنی پیمانکاران و مجموع کارگران می‌تواند نقاط ضعف را پوشش دهد.

مسئول کمیته نظارت در سازمان نظام مهندسی یادآور شد: در برخی مواقع سازندگان مصالح درجه 3 با قیمت کمتری را انتخاب می‌کنند.
 
واهبی در پاسخ به این سوال که آیا ساخت‌وسازهای سنتی باعث می‌شود 20 درصد پرت فولاد داشته باشیم؟ اظهار داشت: بله در روش‌هایی که ساختمان بر اساس محاسبات و برآوردهای قبلی پیش‌بینی نشده باشد و تصمیمات لحظه‌ای باشد، نتایج مطلوبی نخواهیم داشت.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی خاطرنشان کرد: ما نقاط ضعف زیادی داریم و ظرفیت اطمینان بالا باعث شده با افزایش مصرف آهن‌آلات در اجرا کیفیت کار پایین باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار