بانوان تکواندوکار پس از مدت ها، حضور در یک رقابت برون مرزی را در پیکارهای بین المللی هلند تجربه کردند اما در این بین انتخاب هوگوپوشان دستخوش تغییرات فراوانی شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم های ملی تکواندو مردان و زنان ایران در رقابت های بین المللی آیندهوون هلند در 23 و 24 اسفندماه 93، موفق به کسب 10 مدال رنگارنگ شد.

در این مسابقات تیم ملی مردان از مجموع 14 شرکت کننده، به چهار مدال طلا توسط آرمین هادی پور، فرزان عاشورزاده، مهدی خدابخشی و سجاد مردانی، 2 مدال نقره امید عمیدی و سیدمحمد رفیعی و 2 نشان برنز محمد کاظمی و مرتضی شیری رسید.

در بخش بانوان نیز 9 تکواندوکار راهی هلند شده بودند که در پایان رقابت ها، تنها کیمیا علیزاده و شکرانه ایزدی 2 نشان نقره کسب کردند.

مسعود حجی زواره، فرزاد عبدالهی، ابوالفضل یعقوبی، محمد باقری معتمد، علیرضا نصرآزادانی، مهرداد نورمحمدی، نگار شیری، بهاره ندرخانلو، ریحانه محمدی، فاطمه روحانی و هانیه اخلاقی نیز نفرات حذف شده ایران در این مسابقات بودند.

مدال های قابل پیش بینی و آغاز دوباره

برای مسابقات هلند همه تکواندوکاران در یک روز وزن کشی کردند. در این میان با وجود قدرت تکواندو ایران مدال های مردان چندان دور از ذهن نبود اما در بخش بانوان بعد از مدت ها تکواندوکاران در یک رقابت برون مرزی حاضر شده بودند.

با استراحت چند روزه اردوی تیم های ملی مردان و زنان ایران از چهارم فروردین ماه امسال در مرکز جهانی تهران آغاز شده است و تکواندوکاران خود را برای مسابقات جهانی روسیه در 25 اردیبهشت ماه آماده می کنند.

سرنوشت بانوان هوگوپوش

بانوان تکواندوکار بعد از یک مرحله رقابت انتخابی در ابتدای سال گذشته، در مسابقات ارتش های جهان در تهران دومین مرحله مسابقات انتخابی را پشت سر گذاشتند. اما در ادامه تصمیم کادرفنی ملاک گزینش بازیکنان برای مسابقات هلند و اردوهای جدید تیم ملی مد نظر قرار گرفت.

قبل از اعزام تیم ملی به تورنمنت بین المللی آیندهوون بنابر تصمیم مینو مداح سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان، سوسن حاجی پور بانوی المپیکی ایران، بهناز اکبرزاده، فاطمه خیری، فاطمه مصطفایی، نفیسه رنگرز زاده، نیان شاه محمدی و سهیلا سیاحی از اردوهای آماده سازی تیم ملی کنار گذاشته شدند.

سلیقه نگری در تکواندو بانوان!

ریحانه زین العابدینی سرمربی تیم تکواندو بانک قرض الحسنه مهر ایران نایب قهرمان لیگ بانوان درباره شرایط تیم ملی به باشگاه خبرنگاران می گوید: برای مسابقات انتخابی 6 نفر اول رنکینگ هر وزن اجازه حضور پیدا کردند. با این حال برخی چهره های خوب از اردوهای تیم ملی دور هستند.

وی افزود: به نظر می رسد بازیکنان خوبی داریم و می توانیم نتایجی بهتر از این کسب کنیم اما سلیقه نگری در تکواندو بانوان وجود دارد.

بهترین مربی 6 هفته لیگ بانوان درباره تکواندوکاران اوزان اول و دوم یادآور شد: در رقابت های ارتش های جهان سپیده سفری و فاطمه شعبانی در اوزان اول و دوم مدال برنز گرفتند. این دو بازیکن در دور اول مسابقات انتخابی دارای رنکینگ اول بودند، اما باخت داشتند. با این حال آنهایی که بدون مدال بودند و رنکینگ نداشتند، به اردوهای تیم ملی دعوت شدند.

وی ادامه داد: سفری و شعبانی در لیگ خود را نشان دادند و در نیم فصل لیگ باز هم در صدر رنکینگ قرار گرفتند. سفری در جام فجر نگار شیری را با امتیاز عالی 12 مغلوب کرد و همه حریفانش را برد با این حال شیری همراه با فاطمه مداحی و نیان شاه محمدی به اردوها دعوت شدند و به هلند هم رفتند هرچند که شاه محمدی اعزام نشد.

زین العابدینی معتقد است: بخاطر همین سلیقه نگری کادرفنی تیم ملی بازیکنانی مثل سفری و فریده رشیدی که مدال برنز آسیا را دارد از ازدوهای تیم ملی بیرون مانده اند وقتی با آنها صحبت می کنیم می گویند که دیگر انگیزه ای برای مسابقه ندارند چون همه کار کرده اند و به جایی نرسیده اند.

وی تصریح کرد: صحبت کردیم تا شاید برخی نفراتی که عملکرد خوبی در جام فجر داشتند به تمرینات تیم ملی دعوت شوند اما اقدامی در این مورد نشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تکواندو ، بانوان ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار