نکاتی که در ایام نوروز باید به آنها توجه کرد

در ایام نوروز بهتر است نکات سلامتی را در نظر داشته باشیم و آن‌ها را رعایت کنیم.

پیام فرح‌بخش متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان کرد:اگر می‌خواهیم به مهمانی ها برویم برای اینکه صاحب خانه ناراحت نشود میوه‌‌ها جایگزین بهتری از آجیل و شیرینی هستند چون هم ویتامین‌ها و املاح را به ما می‌رساند و هم اینکه از مضرات آجیل‌ها به عنوان مثال چون نمک زیادی دارند، فشار را بالا می‌برند پیشگیری می‌کند و هم از مضرات شیرینی ها که کالری زیاد و هم چربی زیادتری دارند جلوگیری می‌کند.

فرح بخش در ادامه افزود: اگر در ایام نوروز قصد سفر دارید حتما برای غذای خود برنامه ویژه ای داشته باشید، جایی از هر غذایی استفاده نکنید. اگر می‌خواهید در رستوران ها غذا صرف کنید حتما از رستوران‌های معتبر یا رستوران‌هایی که تحت نظر میراث فرهنگی و گردشگری هستند استفاده کنند. 

وی ادامه داد: در رابطه با آب مصرفی حتما دقت کنند که از آب بهداشتی استفاده کنند یا در صورتی که از بهداشتی بودن آب مطمئن نیستند از آب معدنی استفاده کنند. 

فرح بخش در پایان خاطر نشان کرد: در رابطه با استفاده از سالاد و سبزی ها در رستوران‌های بین راهی دقت داشته باشند اگر از نظافت و ضد عفونی بودن آن مطمئن شده‌اند از آن استفاده کنند در غیر این صورت با وجود اینکه می دانیم سبزیها و سالاد بسیار عناصر مهمی در برنامه غذایی هستند، بهتر است اگر از بهداشتی بودن آن مطمئن نیستند از مصرف آن صرف نظر کنند. 



انتهای پیام/ 

برچسب ها: نوروز ، میوه ، کالری ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار