نوروز با کتاب(5)؛

«دکتر داتیس»؛ سمبل مقابله‌ی ناجوانمردانه عشق و پول

عشق و پول در رمان «دکتر داتیس» به گونه‌ای در برابر یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند و این سوداها دندانپزشکی جوان را به هوای تحقق آرزوهای بلند پروازانه به وادی«ساسنگ» می‌کشد.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران، "دکتر داتیس" راوی زندگی یک دندانپزشک جوان است که پس از ورود به عرصه طبابت، راه خود را به منطقه‌ی نانوشته "ساسنگ" در تهران باز کرده و در دو راهی عشق و پول قرار می‌گیرد.

بنابر این گزارش، این دندانپزشک جوان در کارزار میان عشق و پول مغلوب پول می شود و در پی آن به وادی پرپیچ و خم سیاست کشیده شده و تحت تأثیر مستقیم افراد و شرایط اطرافش قرار می‌گیرد.

 گفتنی است، که "دکتر داتیس" در برگیرنده‌ی هفت فصل با عناوین ابر، آفتاب، باران، تگرگ، رنگین کمان، برف و مهتاب بوده و گویی با برجسته سازی نقش سپیدار‌های چهار گانه‌ی سر در محله ی "ساسنگ" در روایت حواس چندین گانه‌ی دندانپزشک جوان تبریزی به شکلی نامحسوس با طبیعت و زندگی گره خورده است.

لازم به ذکر است که اصطلاحات دندانپزشکی در رمان "دکتر داتیس" به هیچ وجه ناملموس و غریب به نظر نمی‌رسد زیرا حامد اسماعیلیان به عنوان نویسنده‌ی این کتاب یک دندانپزشک آشنا با مهارت‌های نوشتاری روزنامه نویسی و نویسندگی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار