خوردن غذاهای سهل الهضم بعد از دوران مسمومیت از مهم‌ترین نکات هستند.

دکتر پیام فرح بخش، در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، گفت: مسمومیت‌های غذایی معمولا به دنبال مصرف باکتری‌ها، ویروس‌ها یا قارچ‌هایی است که بر سطح غذا رشد می‌کند و زمانی که ما این مواد را مصرف می‌کنیم، در صورتی که بدن ما مستعد بیماری باشد در اثر آلودگی این بیماری اتفاق می‌افتد و ما را دچار بیماری‌های گوارشی می‌کند که عموما با اسهال و استفراغ می‌تواند همراه باشد.

وی افزود: مهم‌ترین نکته برای رفع این مسمومیت، تامین مایعات است. چون در هنگام اسهال و استفراغ آب زیادی از بدن خارج می‌گردد. پس توجه به مایعات مهم است که بهتر است این مسمومیت از راه خوارکی تامین گردد.

وی خاطر نشان کرد: اگر شدت مسمومیت بسیار شدید باشد و فرد تحمل خوراکی را نداشته باشد، سرم به او تزریق خواهیم کرد.

فرح بخش، در ادامه گفت:‌مواد غذایی که شامل پتاسیم هستند مثل موز و آئوکادو نقش مهمی در این بیماری دارند. نکته بعدی تامین قندهای ساده است زیرا فردی که استفراغ می‌کند آب زیادی از بدنش خارج می‌گردد که باید آنرا از طریق شربت‌ها و سرم‌های تزریقی تامین کرد.

وی در پایان گفت: بعد از اینکه آب، الکترولیت‌ها، املاح و قند را تامین کردیم باید برنامه غذایی داشته باشیم و غذاهای سهل الهضم و سریع‌الجذب و غذاهایی که منبع کربوهیدارت هستند را استفاده کنیم. استفاده از میوه‌هایی مثل موز وسیب که حاوی فیبر و املاح است در رفع مسمومیت بسیار موثر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار