باستان شناسان شهری بسيار قديمی در هندوراس يافتند كه تمدن شهرنشينی آن حتی نامگذاري نشده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از آرت نت :باستان شناسان در سفر به جنگل های انبوه هندوراس شهر افسانه ای معروف به " شهر سفید " و یا "شهر خدای میمون" را كشف كردند.

تمدن ماقبل كلمبیایی این منطقه به قدری ناشناخته است كه حتی تا به امروز نامی برای آن در نظر گرفته نشده است. در این اكتشاف یك گروه از باستان شناسان امریكایی به همراه باستان شناسانی از هندوراس و نیز دو متخصص پیشین امداد و نجات نیروی هوایی انگلیس به اعماق جنگل های دور افتاده هندوراس سفر كردند .البته به علت حضور قاچاقچیان مواد مخدر در این منطقه تعدادی از سربازان كشور هندوراس وظیفه تأمین امنیت این گروه تحقیقاتی را بر عهده داشتند .

كاوشگران از ابتدای قرن شانزدهم و همزمان با كشورگشایی اسپانیایی ها در امریكای جنوبی به دنبال كشف این مكان افسانه ای بوده اند .

گروه تحقیقاتی فوق علاوه بر پیدا كردن محلی كه مجسمه های سنگی در آن پنهان شده بودند، موفق به یافتن بازار، استحكامات خاكی، سنگرهای حفاظتی و همچنین هرمی خاكی متعلق به فرهنگ آن دوره شدند كه هزاران سال پیش رونق داشته و سپس از بین رفته است .

" كریستوفر فیشر" مدیر این گروه باستان شناسی به خبرنگاران گفت این اكتشاف نشان میدهد كه حتی در قرن بیست و یكم چیزهای ناشناخته بسیاری در دنیای ما وجود دارد.

وی همچنین منطقه مورد بررسی را منحصر به فرد دانست و اطمینان داد كه در صورت بررسی های بیشتر به نتایج گسترده تری خواهند رسید .

لازم به ذكر است نخستین بار در سال ٢٠١٢ بالگردی كه در حال بررسی منطقه فوق بود با رادارهای پیشرفته اش توانست شواهدی از وجود خرابه هایی در این ناحیه بدست آورد ولی محققان هنوز موفق به تعیین دقیق محدوده تاریخی و حفاظت آثار آن از دست غارتگران اشیا باستانی نشده اند .

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار