فرزان نصیری آذر،کارشناس مسائل شهرسازی در خصوص تدوین سند طرح فردای معماری ایران به تلفیق معماری بومی و استفاده از علم و تکنولوژی اشاره کرد.

فرزان نصیری آذر کارشناس عمران و فارغ‌التحصیل مسائل شهرسازی در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی  باشگاه خبرنگاران، با اشاره به توجه به معماری بومی گفت: با سی سال تجربه در زمینه مسائل شهر سازی باید بگویم بازگشت به اصول معماری بومی راهگشا است. اگر ما در پی الگو گرفتن و ترجمه از معماری غرب باشیم نتیجه‌ای نخواهد داشت. 

وی افزود: باید با رجوع به معماری بومی خودمان و تلفیق آن با دانش و تکنولوژی روز و استفاده از ابزار و مصالح جدید به یک الگوی بومی برسیم. 

نصیری آذر اظهار داشت: ما نباید شعار "معماری ایرانی" را سر دهیم، باید با تجربه گرفتن از شاخصه‌های معماری بومی در طول تاریخ و رفع نواقص و اشتباهات و علم روز معماری اصیل خودمان را طراحی کنیم. 

وی با اشاره به نقش وسایل ارتباطی و رسانه اظهارداشت: شبکه‌ای مثل "افق" با برگزاری نشست و میزگرد تخصصی در این زمینه می‌تواند در ترویج این طرح موثر واقع شود. 

نصیری آذر که فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد شهر سازی است اظهار داشت: از مطرح شدن "سند فردای معماری ایرانی" زمان زیادی گذشته و جزئیات آن را به طور دقیق در ذهن ندارم اما در کل الگو نگرفتن از معماری غرب و استفاده از تجربه‌های گذشته و رفع اشتباهات راهگشاست. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار