معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: دولت باید سیاست‌گذار امر پژوهش باشد و نباید خود به دنبال پژوهش رود چرا که وظیفه دولت هزینه کردن در پژوهش است.

هیچ سرمایه‌گذاری مهمتر از سرمایه‌گذاری در پژوهش نیست/ دولت باید سیاستگذار پژوهش باشدبه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور صبح امروز در همایش سیاست‌های فناوری و نوآوری در همایش در برنامه ششم توسعه با بیان این که ما اگر می‌خواهیم صاحب فناوری شویم باید از فناوری کارخانجات تاسیس کنیم، افزود: اقتصاد دانش بنیان حائز تغییر نگرش است و ما باید فرهنگمان را در این زمینه ارتقا دهیم.

وی افزود: اقتصاد دانش بنیان این است که می‌توان از آن درآمدزایی کرد چرا که هیچ سرمایه گذاری مهمترین از سرمایه گذاری در پژوهش نیست و این سرمایه گذاری پول‌ساز است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در ادامه متذکر شد: در حال حاضر بزرگترین مشکل فرآیند پژوهش‌هایمان در کشور این است که مشتری پروپوزال دانشگاهی نداریم که باید این تفکر تغییر کند.

ستاری  تاکید کرد: ما در کشور قوانین زیادی داریم و یکی از آن‌ها حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است که در این قانون نوآوری‌های خوبی وجود دارد اما ما در یک سال اخیر کوشیده‌ایم این قوانین را اجرایی کنیم و هنوز نتوانسته‌ایم این قوانین را کاملا به اجرا دربیاوریم.

وی متذکر شد: این مسئله ضرورت دارد که در حوزه پژوهش بخش‌های دولتی کشور تصمیم بگیرند که می‌خواهند پاروزن باشند یا سکاندار، چرا که این شفافیت در این مسئله حائز اهمیت است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در ادامه بیان داشت: دولت باید سیاست‌گذار پژوهش باشد و خود نباید به دنبال پژوهش رود چرا که وظیفه دولت تنها هزینه کردن در پژوهش است و باید دستش در این موضوع باز باشد.

ستاری در ادامه بیان داشت: زمانی پژوهش‌های علمی‌مان مشتری خود را پیدا می‌کند که کشور را دچار فناوری و پژوهش کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار