متاسفانه ارتباط صنعت و دانشگاه چنان که در اسناد بالادستی به آن اشاره شده، محقق نگشته است و اگرچه ایجاد شرکت‌های دانش بنیان با هدف توسعه علم و نزدیکی بیشتری با صنعت بوده است اما وضعیت کنونی این شرکت‌ها نگران کننده است.

عبد الوحید فیاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت : متاسفانه ارتباط صنعت و دانشگاه چنان که در اسناد بالادستی به آن اشاره شده محقق نگشته است و اگرچه ایجاد شرکت‌های دانش بنیان با هدف توسعه علم و نزدیکی بیشتری با صنعت بوده است اما وضعیت کنونی این شرکت‌ها نگران کننده است.

وی ادامه داد:فعالیت کنونی برخی از این شرکت‌ها با اما و اگرهای فراوانی همراه کرده است و منابع خوبی برای تقویت وضعیت شرکت های دانش بنیان تخصیص داده نمیشود این در حالی است که اولین اولویت برای این شرکتها تبدیل علم به ثروت بوده است اما بخاطر قوانین دست و پاگیر این مهم محقق نشده است هر چند تاکنون وجود پارک‌های علم و فناوری در فرآیند علمی کشور  اثر گذار بوده است.

وی افزود: زمانی می‌توان به آینده شرکت‌های دانش‌بنیان امیدوار بود که علاوه بر فرهنگ سازی درگیر رقابت سالم نیز شوند.

وی با بیان اینکه نقش شرکت های دانش بنیان در رفع بیکاری غیر قابل انکار است خاطر نشان کرد :
استفاده از نیروهای جوانان تحصیلکرده راهکاری مناسب  برای رشد کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان است و میتواند در وقفه عملکردی آنها موثر باشد.

وی در پایان افزود : نقش شرکت های دانش بنیان در اقتصاد مقاومتی برهمگان روشن است نکته مهم فراهم آوردن بستری مناسب برای این بخش است تا بتوان حلقه مفقوده ارتباط دانشگاه و صنعت را در سایه آن جستجو کرد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار