ابراز نگرانی «گیلرمو دل تورو» از فساد اجتماعی مکزیک

«گیلرمو دل تورو» از در خطر بودن امنیت جانی‌اش در زادگاهش مکزیک گفت.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر؛ "گیلرمو دل تورو" تهیه کننده و کارگردان روز دوشنبه در جشنواره فیلم "گوادالاخارا" حضور یافت و از در خطر بودن امنیت جانی‌اش در زادگاهش مکزیک سخن گفت.

"گیلرمو دل تورو" گفت: مثل این است که با هفت تیر وارد کافه‌ای شوی اصلاً چهار چوب و قانونی برای جلوگیری از اتفاق‌های بعدی وجود ندارد. این موضوع از یک طرف بحران اجتماعی نام می‌گیرد و از طرف دیگر فساد اجتماعی محض.

دل تورو که خود اهل "گوادالاخارا" و یکی از بنیانگذاران این جشنواره بوده، بیش از ده سال پیش وقتی پدرش را به خاطر پول ربودند مکزیک را ترک کرد. بعدها پدر او آزاد شد اما آخرین فیلمی که او در خاک مکزیک ساخت، فیلم "ستون فقرات شیطان" (2001) بود.

جنگ فروش مواد مخدر در مکزیک جان بیش از 100 هزار انسان را  از سال 2006 گرفته است. "دل تورو" و دوستانش "آلخاندرو جی . ایناریتو" و "آلفونسو کوارون" خواستار برقراری عدالت اجتماعی در شرایط مختلف شده‌اند.

سال گذشته "دل تورو" بیانیه‌ای منتقدانه منتشر کرد که در آن از "مرز نامفهوم و مبهم بین جنایت سازمان دهی شده و افسران بلند مرتبه‌ی دولت مکزیک" سخن گفته بود.

به تازگی در زمان مراسم اسکار 2015، طی سخنرانی "ایناریتو" به هنگام دریافت جایزه بهترین فیلم
(مرد پرنده‌ای)، "دل تورو" گفت: دعا می‌کنم بتوانیم دولتی بسازیم که شایسته‌ی آن هستیم.

برخلاف خشونت و جنایت‌های حاکم در این کشور،  "دل تورو" وعده‌ی بازگشت به کشورش برای ساخت فیلمی را با موضوع انتقام کشتی گیر از خون‌آشام و تضاد این دو خواهد ساخت. این فیلم بر اساس کتاب کمیک "دل تورو" و "چاک هوگان" است.

"دل تورو" در ادامه‌ی سخنرانی‌اش افزود: اگر از سکته‌ی قلبی نمیرم می‌خواهم این فیلم را در پانزده سال آینده تمام کنم.

در میان دیگر پروژه‌ها، "دل تورو" در حال پیش بردن سریال تلویزیونی "ردیف کارناوال" است و از طرفی زمان اکران فیلم رمانتیک و ترسناک "در نهایت رنگ خون" او نزدیک است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.