براساس گزارش‌های موجود، بیماری سیاه سرفه همچنان یک عامل مهم مرگ و میر در تعدادی از کشورهای جهان بوده و اغلب موارد مرگ و میر ناشی از آن مربوط به نوزادان و کودکان است.

منصور خالصی استاد یار دانشگاه علوم پزشکی تهران، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: سیاه سرفه یک نوع سرفه شدید است که علت آن، یک نوع است که از طریق ذرات منتشر شده از راه سرفه به داخل هوا پخش و سپس منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه سیاه سرفه یک بیماری به شدت آلوده کننده است، تصریح کرد: با وجود کنترل سیاه سرفه در اغلب کشور اما همچنان این بیماری یک مشکل بهداشتی در برخی از کشورها محسوب می‌شود.

خالصی تأکید کرد: بر اساس گزارش‌های موجود، بیماری سیاه سرفه همچنان یک عامل مهم مرگ و میر در تعدادی از کشورهای جهان بوده و اغلب موارد مرگ و میر ناشی از آن مربوط به نوزادان و کودکان است.

وی‌یادآور شد: با وجود اینکه واکسن سیاه سرفه کشف و در کشورها وجود دارد،  اما همچنان در برخی از کشورها برنامه‌های ایمن سازی و واکسیناسیون بر علیه بیماری‌های هدف نظیر سیاه سرفه ضعیف بوده و بسیاری از کودکان به درستی و به نحو شایسته ایمن سازی نمی‌شوند که همین موضوع موجب افزایش موارد ابتلاء  و مرگ و میر خواهد شد.


انتهای پیام/


ذ             
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار