رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دادسرای ویژه امنیتی در استان کرمان نیاز داریم، اما ساخت این دادسرا رها شده و خواستار ایجاد این دادسرا هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی دادگستری یدالله موحد در جمع اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان، افزود: در بهره‌گیری از فناوری اطلاعات رتبه استان کرمان پایین‌تر از میانگین کشوری بود و رتبه 29 را داشتیم و با بهره‌گیری از توان کارکنان و قضات رتبه استان را به سوم کشوری ارتقا دادیم.

موحد در ادامه به توضیح درباره برنامه‌های در دست اجرای دستگاه قضایی استان کرمان پرداخت و یادآور شد: کوتاه کردن مدت رسیدگی به پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی را در دستور کار داریم.

این مقام ارشد قضایی دراستان کرمان همچنین ساماندهی امر ابلاغ اوراق قضایی، افزایش کیفیت خدمات و استفاده از فناوری اطلاعات و مکانیزه کردن اوراق قضایی را از دیگر برنامه‌های دستگاه قضایی استان کرمان برشمرد.

وی اظهار کرد: در صدد هستیم تا قرارهای قضایی را از طریق ایمیل به کارشناسان و وکلا ارسال کنیم و ابلاغ‌ها به ادارات دولتی به صورت مکانیزه انجام شود.

رئیس شورای قضایی استان کرمان گفت: در آینده نزدیک بحث مزایده‌های فروش اموال محکومان را از طریق سامانه اطلاع‌رسانی دولت و بنگاه‌های معاملاتی دنبال می‌کنیم.

موحد با اشاره به راه‌اندازی سه دفتر الکترونیکی دستگاه قضایی در شهر کرمان تصریح کرد: تقویت دفاتر الکترونیکی را دستور کار داریم و این دفاتر در تمام شهرستان‌ها طی سال آینده راه‌اندازی می‌شود.


انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.