برای بیش از هزار اثر تاریخی در شهرستان مهاباد شناسنامه صادر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مهاباد ؛رئیس اداره میراث فرهنگی مهاباد درخصوص ثبت آثار تاریخی این شهرستان گفت : اثر باستانی موزه مردم شناسی حمام میرزارسول با حدود یکهزار شئ تاریخی و باستانی در آن که اهدایی مردم است، به طور کامل ثبت و شناسنامه دار شده است. همچنین مشخصات 87 اثر تاریخی دیگر به ثبت رسیده و بیش از 21 مورد ثبت نشده نیز شناسایی شده است.

شهابی در خصوص آثار باستانی در معرض تخریب شهرستان مهاباد هم گفت: این آثار، شناسایی و به اداره کل میراث فرهنگی کشور معرفی شده است.

همچنین به منظور تخصیص اعتبار برای این آثار ، جلساتی با نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تشکیل شده است.

شهابی همچنین از ساماندهی و تعیین حریم برای آثار باستانی مهاباد خبر داد و گفت: تعیین حریم برای تعدادی از آثار باستانی منطقه از جمله غار سهولان صورت گرفته است و با همکاری شهرداری و دهیاری ها، از ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم آثار باستانی ، جلوگیری خواهد شد.

شهرستان مهاباد با داشتن آثار تاریخی متعدد مانند غار آبی تاریخی سهولان ، اثر سنگی برده کنته ، فقره قاه ، حمام میرزا رسول، مسجد جامع و بداق سلطان یکی از غنی‌ترین شهرهای استان آذربایجان غربی به لحاظ آثار تاریخی و فرهنگی است.

انتهاي پيام/ش

برچسب ها: آثار ، باستانی ، مهاباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.