مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از ایجاد کانون ملی هماهنگی گردشگری در آذربایجان غربی خبر داد.

جلیل جباری در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه  اظهار داشت: کانون ملی هماهنگی گردشگری توسط شورای معاونین گردشگری کشور تصویب شده و با گردشگران خارجی در ارتباط خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت ایجاد این کانون در استان، خاطرنشان کرد: با توجه به چند دروازه‌ای بودن استان و ورود گردشگران از محورهای مختلف ایجاد این کانون برای اطلاع‌رسانی بیشتر گردشگران خارجی الزامی است.

جباری از حضور 40 نفر راهنمای گردشگر در شهرستان‌های مختلف استان همزمان با ورود گردشگران تابستانی خبر داد و افزود: این تعداد نفرات با اطلاعات و دانش خود در زمینه معرفی جاذبه‌های گردشگری و بناهای تاریخی استان به گردشگران ورودی ارائه خدمات می‌کنند.

وی همچنین به ابزارهای در اختیار راهنمایان گردشگری استان اشاره و تصریح کرد: این ابزار شامل 130 هزار نقشه گردشگری به تفکیک شهرستان‌های ارومیه، سلماس، پیرانشهر، تکاب، شاهین‌دژ، مهاباد، بوکان و نقده می‌باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به استانداردسازی واحدهای اقامتی گردشگران استان تاکید کرد و افزود: در این راستا تمام تاسیسات اقامتی استاندارد شده و سپس در اختیار گردشگران قرار خواهد گرفت.

وی از ایجاد کمپینگ‌های گردشگری ارزان قیمت در استان، بازدیدهای مستمر از نمازخانه‌ها و غذاخوری‌ها توسط دستگاه‌های مربوطه و با همکاری اداره میراث فرهنگی برای افزایش سطح کیفی محل استقرار گردشگران خبر داد.

جباری به ضرورت آماده‌سازی بناهای تاریخی استان اشاره کرد و افزود: باید زیر ساختارهای ورود مسافران را در شهرستان‌های استان فراهم کنیم تا بتوانیم گردشگران بیشتری را جذب کنیم.

وی افزود: با توجه به شاخص‌های روستاگردی و طبیعت‌گردی کشور، آذربایجان غربی جزو استان‌های برتر به شمار می‌آید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اظهار داشت: با ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بسترسازی فضای مطلوب روستاهای آذربایجان غربی می‌توان گام مهمی در جهت جذب گردشگری روستایی در استان ایجاد کرد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.