ارومیه/

استفاده از بافت درونی روستاها مهم‌ترین مسئله در جذب گردشگر است

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: استفاده از بافت درونی روستاها مهم‌ترین مسئله در جذب گردشگر است.

حسین امامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: یکی از بحث‌های مهم در بحث گردشگری، موضوع روستاگردی بوده و یکی از شاخه‌های مهم گردشگری محسوب می‌شود.

وی افزود: آذربایجان غربی به لحاظ طبیعت خاصی که داراست، در بین سایر استان‌های کشور ممتاز بوده و بیشترین روستا گردشگری را به عنوان هدف گردشگری تعیین کرده است.

امامی گفت: در کل استان‌های کشور 139 روستا به عنوان هدف گردشگری تعیین شده و از بین این روستاها 49 روستا از آذربایجان غربی به عنوان روستای برتر معرفی شده است.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به شش روستای اولویت‌دار آذربایجان غربی که از بین 49 روستاهای معرفی شده، اشاره کرد و گفت: این روستاها شامل بسطام، باغچه جوق، نصرت آباد تکاب، سهولان مهاباد، مارمیشو و بند به عنوان روستاهای اولویت‌دار هدف گردشگری تعیین و شناسایی شده‌اند.

امامی به آماده‌سازی مناطق و روستاهای گردشگری استان برای جذب توریست اشاره کرد و افزود: با توجه به اعتبارات تخصیص یافته، منطقه غار آبی سهولان مهاباد محوطه‌سازی شده و امکانات خدمات رفاهی نظیر، احداث سرویس‌های بهداشتی و ایجاد فضای سبز در آن مکان ایجاد شده است.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شده در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی استان مقرر شده است کمیته تخصصی میراث فرهنگی استان با محوریت روستاگردی به دبیری میراث فرهنگی استان و به ریاست معاون امور عمران استاندار آذربایجان غربی ظرف یک ماه آینده ایجاد شود.

وی به استفاده از محوطه داخل روستاهایی که به عنوان هدف گردشگری تعیین شده‌اند، اشاره و آن را مهم عنوان کرد و افزود: اگر ما بتوانیم بدون تغییر ساختار بافت روستایی گردشگران را در این روستاها اسکان دهیم، بدون شک شاهد جذب گردشگران بیشتری خواهیم شد.

امامی اضافه کرد: اهمیت این مسئله به این دلیل است که بسیاری از افراد که قصد مسافرت به مناطق طبیعی دارند و می‌خواهند روستاگردی کنند، مسلما می‌خواهند از فرآورده‌های لبنی بومی و همچنین از بافت سنتی روستاها دیدن کنند و این مسئله بسیار مهم مشارکت مردم روستاهای مورد هدف را می‌طلبدز/.

برچسب ها: یافت ، گردشگری ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.